ERGO Hestia zamyka 30-lecie z rekordowym wynikiem

Ocena:

0/5 | 0 głosów

Ergo Hestia

ERGO Hestia zamyka 30-lecie z rekordowym wynikiem pmalota śr., 04/20/2022 - 10:52

W jubileuszowym 2021 r. spółki wchodzące w skład grupy ERGO Hestia zebrały łącznie ponad 7,877 mld zł składki przypisanej brutto – 7,440 mld zł w spółce majątkowej oraz 437 mln zł w spółce życiowej. Ubezpieczyciel osiągnął również bardzo dobry wynik finansowy netto na poziomie 373 mln zł utrzymując wysoką rentowność i wynik techniczny. Szeroka dystrybucja ubezpieczeń we współpracy z niemal 70 tys. agentów oraz brokerów pozostaje priorytetem ubezpieczyciela. ERGO Hestia ubezpiecza obecnie ponad 3 mln klientów.

Majątkowa spółka ERGO Hestii zebrała w 2021 r. 7,4 mld zł składki przypisanej brutto osiągając 14% wzrost rok do roku. Tym samym firma pozostaje drugim co do wielkości ubezpieczycielem majątkowym Polsce. Dynamiczny wzrost odnotowała również życiowa spółka ERGO Hestii, która zebrała 437,4 mln zł składki przypisanej brutto odnotowując 22% w porównaniu do 2020 r. ERGO Hestia ma plan osiągnąć w latach 2021–2023 skumulowany wynik netto na poziomie 1,1 mld złotych.

Grupa ERGO Hestia w 2021 roku:
- składka przypisana brutto: 7,877 mld zł,
- wynik techniczny: 434 mln zł,
- zysk netto: 373 mln zł,
- dynamika sprzedaży: 114,4% proc.,
- liczba klientów: 3 109 441.

„Wyniki ERGO Hestii za 2021 r. pokazują, że mamy mocne fundamenty, które tworzą solidny punkt wejścia w kolejną, czwartą już dekadę życia firmy. Siła ERGO Hestii widoczna jest we wszystkich obszarach naszej działalności: wysokiej sprzedaży, skutecznym zarządzaniu ryzykiem, rozwoju produktowym, a także w wyjątkowych rozwiązaniach IT, które służą podnoszeniu efektywności likwidacji szkód oraz rozwojowi współpracy z agentami i brokerami – mówi wiceprezes Grzegorz Szatkowski. - Zbudowaliśmy organizację przygotowaną na zmienność otoczenia, co daje nam przede wszystkim możliwość szybkiego reagowania w dynamicznym otoczeniu. Efektywna współpraca z partnerami biznesowymi budowana w oparciu o wiele lat doświadczenia i zaufania procentuje niezależnie od trudnych momentów rynkowych takich jak pandemia, czy ostatnio wojna w Ukrainie” – podkreśla Grzegorz Szatkowski.

Kluczowe projekty i osiągnięcia w 2021 r.

W 2021 roku ERGO Hestia wdrożyła i kontynuowała wiele przełomowych projektów, wśród których kluczowym było m.in. wdrożenie modelu wewnętrznego, platformy ERGO Biznes, oferty ubezpieczeń rolnych, czy platformy PinPoint.

ERGO Hestia pierwszym ubezpieczycielem z modelem wewnętrznym

W 2021 roku jako pierwszy ubezpieczyciel w Polsce, ERGO Hestia wdrożyła w zarządzaniu model wewnętrzny oraz osiągnęła współczynnik wypłacalności przekraczający 200%. ERGO Hestia otrzymała zgodę nadzoru na stosowanie pełnego modelu wewnętrznego od 31 grudnia br. Do kalkulacji zapotrzebowania kapitałowego w reżimie Solvency II. To pierwszy taki przypadek wśród polskich ubezpieczycieli. Model wewnętrzny pozwala na precyzyjne modelowanie ryzyka na jakie narażona jest spółka. ERGO Hestia, druga największa spółka ubezpieczeniowa w Polsce, rozpoczęła pracę nad podejściem ekonomicznym do modelowania ryzyka ponad 10 lat temu. Eksperci sopockiej spółki, we współpracy z Grupą ERGO i Munich Re, wdrożyli zaawansowany model matematyczny, prognozujący skutki różnych scenariuszy biznesowych w przyszłości. Zatwierdzenie modelu wewnętrznego to efekt wysokiego stopnia zaawansowania w zarządzaniu ryzykiem w spółce. Akceptację nadzoru finansowego może otrzymać tylko firma cechująca się dojrzałością w zakresie modelowania matematycznego i zarządzania wartością ekonomiczną. To również potwierdzenie możliwości zapewnienia odpowiedniej ochrony klientom, nawet w przypadku kumulacji negatywnych zdarzeń o dużej skali.

Murem za agentami

Motorem dynamicznego rozwoju ERGO Hestii jest ścisła współpraca z agentami i brokerami. Firma skupia się na tradycyjnych kanałach sprzedaży oferując ubezpieczenia przy współpracy z multiagencjami, niezależnymi agentami, brokerami oraz dilerami. 30 lat doświadczenia na polskim rynku ubezpieczeń pozwala ERGO Hestii trafnie definiować potrzeby klientów i partnerów biznesowych. M.in. dzięki temu, ERGO Hestia utrzymuje pozycję wicelidera na rynku ubezpieczeń majątkowych. Kluczowym elementem strategii jest zapewnienie agentom i brokerom najwyższego standardu obsługi. Chodzi tu zarówno rozwiązania produktowe, operacyjne jak i technologiczne. Ubezpieczyciel kładzie duży nacisk na rozbudowę platform sprzedażowych takich jak iHestia do sprzedaży i obsługi polis udostępniając w minionym roku możliwość sprzedaży ubezpieczeń adresujących potrzeby sektora MSP.

Od ERGO Biznes po ubezpieczenia rolne

Strategia ERGO Hestii współpracy z partnerami biznesowymi zakłada oferowanie nowych produktów takich jak np. ERGO Biznes, narzędzi i przejrzystych zasad rozliczeń, które składają się na doskonałość w obszarze obsługi.

W 2021 r. ERGO Hestia przedstawiła agentom nowe rozwiązanie do sprzedaży ubezpieczeń dla firm – ERGO Biznes. ERGO Biznes to platforma, która pozwala pośrednikom z większą swobodą sprzedawać produkty przeznaczone dla przedsiębiorstw – zarówno małych, jak i dużych. Rozwiązanie korzysta z najlepszych praktyk zapoczątkowanych przez system sprzedażowy iHestia oraz 30-letniego doświadczenia sopockiego ubezpieczyciela w sprzedaży ubezpieczeń korporacyjnych.

Elementem strategii w obszarze współpracy z agentami jest także tzw. Program Certyfikacji, który wzmacnia ekspercką wiedzę agentów i zapewnia szerszą cesję uprawnień ERGO Hestii na pośredników, dzięki czemu mogą oni samodzielnie oferować więcej produktów.

Motorem rozwoju życiowego biznesu ERGO Hestii są natomiast biometryczne produkty na życie takie jak np. z ERGO4. Wzrost w tym obszarze firma zamierza osiągnąć w oparciu o bardziej efektywne wykorzystanie sieci pośredników majątkowych do sprzedaży produktów na życie, zarówno w segmentach detalicznych, jak i korporacyjnych.

Istotną rolę w rozwoju ubezpieczeń korporacyjnych pełnią usługi inżynierskie zapewniane przez Hestia Corporate Solutions. W tym celu firma stworzyła pakiet rozwiązań. Obejmują one m.in. rozwiązania wykorzystujące technologie IoT, które umożliwiają monitorowanie poszczególnych określonych parametrów czy procesów w przedsiębiorstwie. Przykładem takiego rozwiązania są specjalne sensory, np. przeciwpożarowe. Dzięki monitorowaniu kluczowych parametrów w czasie rzeczywistym i zastosowaniu algorytmów predykcyjnych pozwalają one przedsiębiorstwom odpowiednio wcześnie otrzymywać sygnał o potencjalnych zagrożeniach.

W 2021 r. firma rozpoczęła również wdrożenie oferty ubezpieczeń rolnych oferując ubezpieczenia obowiązkowe gospodarstwa rolnego i OC rolnika, rozszerzone o gamę dodatkowych ubezpieczeń dobrowolnych: budynków, sprzętu rolnego oraz fotowoltaiki, a także uzupełniające ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej. W ostatnich tygodniach oferta została rozwinięta o ubezpieczenia upraw i zwierząt gospodarskich.

Digitalizacja likwidacji szkód i procesów operacyjnych

Osiągnięcie celów biznesowych zapewnia ERGO Hestii dalsza digitalizacja procesów operacyjnych. W ostatnich miesiącach ubezpieczyciel wdrożył PinPoint - oparty na sztucznej inteligencji system wykorzystujący technologię online do zarządzania dla menedżerów sprzedaży. PinPoint zapewnia Regionalnym Menedżerom Sprzedaży sopockiego ubezpieczyciela intuicyjny dostęp do najważniejszych informacji koniecznych w codziennej pracy: kluczowych raportów sprzedażowych, zadań oraz informacji o realizacji celów sprzedażowych, w każdym miejscu i na każdym urządzeniu.

Ubezpieczyciel inwestuje również w technologie, które podnoszą jakość likwidacji szkód i przyspieszą wypłaty odszkodowań. M.in. dzięki nim co piąty klient ERGO Hestii otrzymuje decyzję o wypłacie odszkodowania już podczas pierwszego kontaktu z ubezpieczycielem. Z kolei co drugi klient detaliczny zgłasza szkodę poprzez narzędzia online, takie jak iKonto i formularze na stronie www. To efekt rozwijania tych kanałów w myśl zasad user experience. Narzędzia te wykorzystują zaawansowane inteligentne reguły informatyczne, które pomagają klientom w prosty sposób przejść przez złożony proces.

Rozwój zgodny ESG

W swojej strategii ERGO Hestia zakłada również wysokie zaangażowanie w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu. Trwałym zobowiązaniem firmy jest działanie zgodne z Agendą na rzecz Zrównoważonego Rozwoju 2030, Powszechną Deklaracją Praw Człowieka, Kartą Różnorodności, Wytycznymi ONZ ds. biznesu i praw człowieka oraz 10 zasadami United Nations Global Compact. Firma pozostaje również aktywna w obszarze wspierania osób niepełnosprawnych prowadząc Fundację Integralia, a także wspiera różne inicjatywy kulturalne. W ubiegłym roku firma czasowo udostępniła m.in. swoją unikatową kolekcję malarstwa holenderskiego i flamandzkiego Muzeum Narodowemu, a została mecenasem Fundacji Wisławy Szymborskiej.

ERGO Hestia aktywnie działa na rzecz uchodźców z Ukrainy. Sopocki ubezpieczyciel zapewnia krótkoterminowe obowiązkowe ubezpieczenie OC wszystkim osobom uciekającym z Ukrainy, przybywającym do Polski samochodami zarejestrowanymi poza Unią Europejską. Wraz z Munich Re ERGO Hestia uruchomiła specjalny budżet, by pomóc uchodźcom bezpiecznie przetransportować się do innych krajów - głównie Włoch (wraz z tamtejszą Caritas) i Hiszpanii (z Open Arms). Dzieciom, które zostaną w Polsce, ubezpieczyciel wraz z Fundacją Artystyczna Podróż Hestii zapewnią dzienną opiekę podczas warsztatów artystycznych w 21 miastach Polski.

Liczne nagrody i wyróżnienia

Jakość usług, produktów oraz rozwiązań ERGO Hestii potwierdzają liczne nagrody i wyróżnienia dla spółki. W 2021 roku ERGO Hestia otrzymała po raz kolejny Gwiazdę Jakości Obsługi 2021 oraz Srebrny Listek CSR Polityki. Spółka regularnie znajduje się na podium Rankingu Odpowiedzialnych Firm. ERGO Hestia zdobywa również uznanie jako najlepszy pracodawca, co potwierdza m.in. nagroda Top Employer 2022.

ERGO Hestia

Grupa ERGO Hestia to druga co do wielkości firma ubezpieczeniowa na polskim rynku, pionier najbardziej innowacyjnych rozwiązań w tym sektorze. Od 30 lat pozostaje wiarygodnym i niezawodnym partnerem oferującym najwyższej jakości produkty i usługi. Co roku zapewnia ochronę ponad 3 milionom klientów indywidualnych oraz kilkuset tysiącom firm i przedsiębiorstw.

Grupę ERGO Hestia tworzą dwie spółki ubezpieczeniowe: STU ERGO Hestia SA i STU na Życie ERGO Hestia SA. Spółki Grupy oferują ubezpieczenia dla klientów indywidualnych w zakresie ochrony majątku i życia, a także dla przemysłu oraz małego i średniego biznesu. Ubezpieczenia oferowane są pod 4 markami: ERGO Hestia, MTU, mtu24.pl oraz You Can Drive.

Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia powstało w 1991 roku. Dzięki dynamicznemu rozwojowi osiągnęło pozycję największej firmy ubezpieczeniowej spośród powstałych w warunkach gospodarki wolnorynkowej w Polsce. Głównym akcjonariuszem spółek Grupy ERGO Hestia jest międzynarodowy koncern ubezpieczeniowy ERGO International AG, należący do największego reasekuratora, Munich Re.

Prezesem Grupy ERGO Hestia od 30 lat funkcjonowania firmy jest Piotr Maria Śliwicki.

Źródło informacji: Ergo Hestia

Źródło informacji: Ergo Hestia

Uwaga: Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną.
INNE ARTYKUŁY Z TEGO DZIAŁU
Kierowco uważaj na rowerzystów!

2023-04-13

Kierowco uważaj na rowerzystów!

Sezon rowerowy i motocyklowy już się rozpoczął. Coraz więcej amatorów jazdy na jednośladzie pojawia się na drogach, dlatego przypominamy kierowcom, jak powinni się zachowywać w stosunku do niechronionych uczestników ruchu drogowego.
Dla pacjentów tanio nie zawsze znaczy lepiej

2023-04-12

Dla pacjentów tanio nie zawsze znaczy lepiej

Projekt ustawy o refundacji leków i wyrobów medycznych wprowadza zapis, który daje Ministrowi Zdrowia możliwość ustalania cen na wyroby medyczne stosowane w ramach świadczenia gwarantowanego. Zdaniem lekarzy i pacjentów ograniczenie swobody wyboru wyrobów medycznych ograniczy dostęp do innowacyjnych technologii, a tym samym pogorszy bezpieczeństwo pacjentów.
Polscy przetwórcy i producenci mleka chcą zmniejszyć ich negatywny wpływ na środowisko

2023-04-12

Polscy przetwórcy i producenci mleka chcą zmniejszyć ich negatywny wpływ na środowisko

Sektor produkcji i przetwórstwa mleka – podobnie jak całe rolnictwo – stoi przed wyzwaniami wynikającymi ze zrównoważonego rozwoju i koniecznością redukowania swojego wpływu na środowisko. To nie tylko efekt wymogów stawianych przez Europejski Zielony Ład, ale i rosnących oczekiwań konsumentów. Dlatego organizacje branżowe zawiązały porozumienie, którego celem ma być wypracowanie standardów produkcji mleka łączących cele ekonomiczne i jakościowe z wymogami środowiskowymi i dbałością o etyczną stronę prowadzenia biznesu. – Chcemy zrobić coś konkretnego, pozytywnego, aby mleczarstwo i hodowla bydła mogły się przyczynić do ograniczania wpływu rolnictwa na środowisko – mówi Marcin Hydzik, prezes Związku Polskich Przetwórców Mleka. 
Przemoc wobec kobiet w ciąży ma więcej konsekwencji niż myślimy

2023-04-11

Przemoc wobec kobiet w ciąży ma więcej konsekwencji niż myślimy

Niestety, przemoc domowa względem kobiet to wcale nie rzadkość. Może przybierać różną postać - od agresji fizycznej, przez seksualną, po dręczenie psychiczne. Jeśli poddana jest jej kobieta w ciąży, konsekwencje dotyczą nie tylko jej, ale i rozwijającego się zarodka i płodu. A szkodliwa jest wszelka przemoc: i ta fizyczna, i psychiczna, i seksualna, i ekonomiczna. Dowiedz się więcej.
Kultura jazdy samochodem – co trzeba wiedzieć?

2023-04-11

Kultura jazdy samochodem – co trzeba wiedzieć?

Poruszanie się samochodem po drodze wymaga od wszystkich uczestników ruchu drogowego stosowania się do przepisów, aby zachować bezpieczeństwo. Kierowcy często zapominają o tym, że nie są sami na drodze i nie stosują się do podstawowych zasad bezpieczeństwa oraz życzliwości i uprzejmości.
Pracodawcy z nowymi licznymi obowiązkami dotyczącymi pracy zdalnej

2023-04-10

Pracodawcy z nowymi licznymi obowiązkami dotyczącymi pracy zdalnej

Polacy polubili pracę zdalną. Jak wynika z badania firmy ADP „People at Work 2022: A Global Workforce View”, ponad 41 proc. pracowników w wieku 34–44 lata twierdzi, że praca wykonywana z domu ułatwia im funkcjonowanie. Blisko 39 proc. badanych Polaków przyznaje, że ułatwia ona bycie pracującym rodzicem. Wchodzące właśnie w życie zmiany w Kodeksie pracy uregulują kwestię pracy zdalnej, wprowadzając jednocześnie szereg obowiązków po stronie pracodawcy i pracownika.
Nie wystarczy odpowiednie menu

2023-04-10

Nie wystarczy odpowiednie menu

Zjedzenie dosłownie szczypty mąki żytniej czy pszennej wystarczy, by osoba cierpiąca na celiakię doznała przykrych dolegliwości. Jeśli przy wielkanocnym stole ma zasiąść gość, który musi być na diecie bezglutenowej, warto wiedzieć, że ważne jest nie tylko skomponowanie menu bez glutenu, ale i zadbanie, by potrawy z niego nie sąsiadowały bezpośrednio z tymi z glutenem. Dowiedz się więcej.
Polacy częściej szukają wakacji poza sezonem

2023-04-04

Polacy częściej szukają wakacji poza sezonem

Im więcej informacji o recesji i inflacji, tym większe zainteresowanie podróżami zagranicznymi – taki przewrotny wniosek można wysnuć z raportu Polskiej Izby Turystyki i multiagentów: Wakacje.pl, Travelplanet.pl i Fly.pl. Z analizy rezerwacji w sezonie zimowym wynika, że popyt na wyjazdy nie osłabł nawet mimo wzrostu kosztów podróżowania, który oscyluje wokół stopy inflacji. Eksperci oceniają, że w kolejnych miesiącach także nie spodziewają się spowolnienia w sprzedaży, co najwyżej Polacy częściej będą szukać atrakcyjnych cenowo okazji poza sezonem.
Czy kryzys gospodarczy odbił się na polskim rynku pracy?

2023-04-03

Czy kryzys gospodarczy odbił się na polskim rynku pracy?

Główny Urząd Statystyczny przedstawił dane dotyczące bezrobocia w 2022 roku. Wskaźnik stopy bezrobocia w grudniu ubiegłego roku wyniósł 5,2% (wobec 5,4% w grudniu 2021 r.). Kryzys gospodarczy wywarł jednak znaczący wpływ na nastroje panujące wśród pracowników. Ponadto jego konsekwencje mogą mocno dać się we znaki Polakom w 2023 roku. Jak będzie wyglądać sytuacja na rynku pracy?
Rok po zmianie systemu rozliczeń fotowoltaika wciąż na fali wzrostowej

2023-04-02

Rok po zmianie systemu rozliczeń fotowoltaika wciąż na fali wzrostowej

W kwietniu br. minie rok, odkąd zmieniły się zasady rozliczania nowych prosumentów za energię z przydomowych instalacji fotowoltaicznych przekazywaną do sieci i z niej pobieraną. – Sytuacja cenowa i geopolityczna powodują, że mimo zmiany tego systemu rozliczeń odbiorcy wciąż sięgają po fotowoltaikę – mówi Dominika Taranko, dyrektorka Forum Energii i Klimatu w Związku Przedsiębiorców i Pracodawców. Jak wskazuje, firmy i inwestorów indywidualnych do takich inwestycji skłania niestabilna sytuacja na rynku energii i rosnące ceny prądu. Coraz większym problemem jest jednak niewystarczająca przepustowość krajowych sieci elektroenergetycznych, a w efekcie – rosnąca liczba decyzji odmownych dotyczących przyłączenia do nich instalacji PV.