Inflacja nie przeszkadza w zakupowym szale

Ocena:

0/5 | 0 głosów

Wyprzedaże z okazji Black Friday stały się już tradycją. Jak co roku, z końcem listopada startują kampanie z atrakcyjnymi ofertami, zachęcające konsumentów do skorzystania z okazji i kupna wybranego produktu w nowej, lepszej cenie. Wydawać by się mogło, że obecnie – w dobie rekordowej inflacji – entuzjazm Polaków względem zakupowego szaleństwa osłabnie. Tymczasem, jak wynika z raportu „Dyskusje o Black Friday w social mediach – 2022”, opublikowanego przez PSMM Monitoring & More oraz dentsu Polska, mamy do czynienia ze znaczącym wzrostem zainteresowania konsumentów względem roku ubiegłego.

źródło: pixabay.com

Dane zgromadzone przez PSMM Monitoring & More oraz dentsu Polska w okresie od 21 października do 20 listopada 2022 roku są analizą aż 23 tys. opinii i komentarzy oraz 617 tys. interakcji pod opublikowanymi postami. Większość, bo aż 75% publikacji, miało charakter neutralny. Wzmianki te stanowiły jedynie subiektywne źródło informacji o promocjach i ofertach. Przekaz z reguły ograniczał się do rozmów o aktualnych ofertach czy chęci upolowania okazji. Zaledwie 3% wpisów w niekorzystny sposób przedstawiało zakupowe święto. Negatywne opinie dotyczyły marketingowych sztuczek stosowanych przez marki. Część spośród internautów wskazywała, że podczas Black Friday może dochodzić do manipulacji cenami.

Choć w Polsce mamy obecnie do czynienia z rekordową inflacją, zainteresowanie Black Friday nie maleje. – Przeprowadzona analiza wykazała, że zainteresowanie użytkowników mediów społecznościowych tematem Black Friday jest wyższe niż rok temu. Pokazuje to, że w dzisiejszych czasach, kiedy przyszło nam mierzyć się z rekordowo wysoką inflacją, w Black Friday upatrujemy okazję do kupienia ubrań, butów czy prezentów świątecznych w zdecydowanie niższych, promocyjnych cenach – tłumaczy Izabela Grzechnik, project manager for new research and development w PSMM Monitoring & More.

W przekazie medialnym dominowały nawiązania do poziomu zniżek, dobrych lub wręcz doskonałych okazji, atrakcyjnych cen, kodów rabatowych i wyjątkowych promocji. – Black Friday to bez wątpienia jedno z najważniejszych zakupowych świąt w roku i najważniejszy moment zakupowy dla klientów z branży e-commerce. Jak wynika z raportu PSMM Monitoring & More od przeszło miesiąca internet „huczy” od liczby wzmianek i opinii na temat planów zakupowych Polaków. Wielu z naszych klientów działania „teaser’owe” przed Black November rozpoczęło już pod koniec października! Jedno jest pewne – choć zainteresowanie Black Friday jest duże, obecna sytuacja na rynku sprawia, że Polacy z pewnością postawią na bardziej przemyślane zakupy, a to stanowi dla marek duże wyzwanie – komentuje Weronika Szczepanik, Client Performance Manager, dentsu Polska.

 

źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Media

INNE ARTYKUŁY Z TEGO DZIAŁU
Kierowco uważaj na rowerzystów!

2023-04-13

Kierowco uważaj na rowerzystów!

Sezon rowerowy i motocyklowy już się rozpoczął. Coraz więcej amatorów jazdy na jednośladzie pojawia się na drogach, dlatego przypominamy kierowcom, jak powinni się zachowywać w stosunku do niechronionych uczestników ruchu drogowego.
Dla pacjentów tanio nie zawsze znaczy lepiej

2023-04-12

Dla pacjentów tanio nie zawsze znaczy lepiej

Projekt ustawy o refundacji leków i wyrobów medycznych wprowadza zapis, który daje Ministrowi Zdrowia możliwość ustalania cen na wyroby medyczne stosowane w ramach świadczenia gwarantowanego. Zdaniem lekarzy i pacjentów ograniczenie swobody wyboru wyrobów medycznych ograniczy dostęp do innowacyjnych technologii, a tym samym pogorszy bezpieczeństwo pacjentów.
Polscy przetwórcy i producenci mleka chcą zmniejszyć ich negatywny wpływ na środowisko

2023-04-12

Polscy przetwórcy i producenci mleka chcą zmniejszyć ich negatywny wpływ na środowisko

Sektor produkcji i przetwórstwa mleka – podobnie jak całe rolnictwo – stoi przed wyzwaniami wynikającymi ze zrównoważonego rozwoju i koniecznością redukowania swojego wpływu na środowisko. To nie tylko efekt wymogów stawianych przez Europejski Zielony Ład, ale i rosnących oczekiwań konsumentów. Dlatego organizacje branżowe zawiązały porozumienie, którego celem ma być wypracowanie standardów produkcji mleka łączących cele ekonomiczne i jakościowe z wymogami środowiskowymi i dbałością o etyczną stronę prowadzenia biznesu. – Chcemy zrobić coś konkretnego, pozytywnego, aby mleczarstwo i hodowla bydła mogły się przyczynić do ograniczania wpływu rolnictwa na środowisko – mówi Marcin Hydzik, prezes Związku Polskich Przetwórców Mleka. 
Przemoc wobec kobiet w ciąży ma więcej konsekwencji niż myślimy

2023-04-11

Przemoc wobec kobiet w ciąży ma więcej konsekwencji niż myślimy

Niestety, przemoc domowa względem kobiet to wcale nie rzadkość. Może przybierać różną postać - od agresji fizycznej, przez seksualną, po dręczenie psychiczne. Jeśli poddana jest jej kobieta w ciąży, konsekwencje dotyczą nie tylko jej, ale i rozwijającego się zarodka i płodu. A szkodliwa jest wszelka przemoc: i ta fizyczna, i psychiczna, i seksualna, i ekonomiczna. Dowiedz się więcej.
Kultura jazdy samochodem – co trzeba wiedzieć?

2023-04-11

Kultura jazdy samochodem – co trzeba wiedzieć?

Poruszanie się samochodem po drodze wymaga od wszystkich uczestników ruchu drogowego stosowania się do przepisów, aby zachować bezpieczeństwo. Kierowcy często zapominają o tym, że nie są sami na drodze i nie stosują się do podstawowych zasad bezpieczeństwa oraz życzliwości i uprzejmości.
Pracodawcy z nowymi licznymi obowiązkami dotyczącymi pracy zdalnej

2023-04-10

Pracodawcy z nowymi licznymi obowiązkami dotyczącymi pracy zdalnej

Polacy polubili pracę zdalną. Jak wynika z badania firmy ADP „People at Work 2022: A Global Workforce View”, ponad 41 proc. pracowników w wieku 34–44 lata twierdzi, że praca wykonywana z domu ułatwia im funkcjonowanie. Blisko 39 proc. badanych Polaków przyznaje, że ułatwia ona bycie pracującym rodzicem. Wchodzące właśnie w życie zmiany w Kodeksie pracy uregulują kwestię pracy zdalnej, wprowadzając jednocześnie szereg obowiązków po stronie pracodawcy i pracownika.
Nie wystarczy odpowiednie menu

2023-04-10

Nie wystarczy odpowiednie menu

Zjedzenie dosłownie szczypty mąki żytniej czy pszennej wystarczy, by osoba cierpiąca na celiakię doznała przykrych dolegliwości. Jeśli przy wielkanocnym stole ma zasiąść gość, który musi być na diecie bezglutenowej, warto wiedzieć, że ważne jest nie tylko skomponowanie menu bez glutenu, ale i zadbanie, by potrawy z niego nie sąsiadowały bezpośrednio z tymi z glutenem. Dowiedz się więcej.
Polacy częściej szukają wakacji poza sezonem

2023-04-04

Polacy częściej szukają wakacji poza sezonem

Im więcej informacji o recesji i inflacji, tym większe zainteresowanie podróżami zagranicznymi – taki przewrotny wniosek można wysnuć z raportu Polskiej Izby Turystyki i multiagentów: Wakacje.pl, Travelplanet.pl i Fly.pl. Z analizy rezerwacji w sezonie zimowym wynika, że popyt na wyjazdy nie osłabł nawet mimo wzrostu kosztów podróżowania, który oscyluje wokół stopy inflacji. Eksperci oceniają, że w kolejnych miesiącach także nie spodziewają się spowolnienia w sprzedaży, co najwyżej Polacy częściej będą szukać atrakcyjnych cenowo okazji poza sezonem.
Czy kryzys gospodarczy odbił się na polskim rynku pracy?

2023-04-03

Czy kryzys gospodarczy odbił się na polskim rynku pracy?

Główny Urząd Statystyczny przedstawił dane dotyczące bezrobocia w 2022 roku. Wskaźnik stopy bezrobocia w grudniu ubiegłego roku wyniósł 5,2% (wobec 5,4% w grudniu 2021 r.). Kryzys gospodarczy wywarł jednak znaczący wpływ na nastroje panujące wśród pracowników. Ponadto jego konsekwencje mogą mocno dać się we znaki Polakom w 2023 roku. Jak będzie wyglądać sytuacja na rynku pracy?
Rok po zmianie systemu rozliczeń fotowoltaika wciąż na fali wzrostowej

2023-04-02

Rok po zmianie systemu rozliczeń fotowoltaika wciąż na fali wzrostowej

W kwietniu br. minie rok, odkąd zmieniły się zasady rozliczania nowych prosumentów za energię z przydomowych instalacji fotowoltaicznych przekazywaną do sieci i z niej pobieraną. – Sytuacja cenowa i geopolityczna powodują, że mimo zmiany tego systemu rozliczeń odbiorcy wciąż sięgają po fotowoltaikę – mówi Dominika Taranko, dyrektorka Forum Energii i Klimatu w Związku Przedsiębiorców i Pracodawców. Jak wskazuje, firmy i inwestorów indywidualnych do takich inwestycji skłania niestabilna sytuacja na rynku energii i rosnące ceny prądu. Coraz większym problemem jest jednak niewystarczająca przepustowość krajowych sieci elektroenergetycznych, a w efekcie – rosnąca liczba decyzji odmownych dotyczących przyłączenia do nich instalacji PV.