Laureaci e-Mobility Media Awards 2022

Ocena:

0/5 | 0 głosów

Druga edycja Konkursu e-Mobility Media Awards rozstrzygnięta! Podczas Kongresu Nowej Mobilności 2022 po raz kolejny nagrodzono dziennikarzy i marki, które prowadzą najskuteczniejsze kampanie informacyjno-promocyjne, edukacyjne oraz marketingowe na rzecz zeroemisyjnego transportu w Polsce. To największa na polskim rynku inicjatywa, mająca na celu wyróżnienia podmiotów i osób działających na rzecz budowania świadomości społecznej w obszarze elektromobilności.

Źrółdło: PRESS Service Monitoring Mediów

E-Mobility Media Awards jest wspólnym projektem PRESS-SERVICE Monitoring Mediów (PSMM) oraz Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA). Nagrody w tegorocznej edycji konkursu wręczono na gali, która wieńczyła drugi dzień Kongresu Nowej Mobilności 2022 w Łodzi. Łącznie przyznano 16 wyróżnień – 8 na podstawie analizy medialnej PRESS-SERVICE Monitoring Mediów i kolejnych 8 na podstawie zgłoszeń dokonanych przez stronę internetową Elektomobilni.pl, które następnie oceniła Kapituła, składająca się z PSMM, PSPA i partnerów strategicznych kampanii Elektromobilni.pl.

– Badanie tematyki elektromobilności w kategoriach ilościowych przeprowadzono w ponad 1100 tytułach prasowych, 5 mln polskojęzycznych portalach internetowych oraz 100 stacjach radiowych i telewizyjnych – mówi Sebastian Bykowski, Prezes zarządu PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Analiza informacji bardzo wyraźnie pokazała, jak temat elektromobilności zyskuje na znaczeniu w mediach. Ostatni, niezwykle trudny gospodarczo i politycznie rok, uwypuklił ogromną pozytywną zmianę narracji w tej kwestii – dodaje Bykowski.

Dziennikarzem Roku został Mateusz Żuchowski z Grupy WP, który wyróżnił się największą aktywnością w promowaniu idei elektromobilności oraz opublikował najwięcej autorskich treści poświęconych zrównoważonemu transportowi. Nagrodę Grupy Medialnej Roku otrzymała Polska Press, która poprzez wiele swoich marek komunikowała o e-mobility i jej miejscu w przyszłości motoryzacji. Wyróżniono również Medium Branżowe Roku. Nagroda w tej kategorii trafiła do moto.pl wyróżniającego się wysoką jakością merytoryczną tworzonych treści oraz szerokim spojrzeniem na aspekt elektromobilności. Za Medium Lokalne Roku uznano Dziennik Bałtycki, który na swoich łamach promuje ekologiczne rozwiązania w transporcie miejskim. Elektrycznym Samochodem Roku został wybrany model wzbudzający największe zainteresowanie medialne, czyli Ford Mustang Mach-E. Nagroda Marki Roku w kategorii motoryzacja trafiła do Tesli, która w najszerszy sposób poprzez informacje pojawiające się w mediach dotarła do odbiorców. Natomiast Nagrodę Marki Roku w kategorii infrastruktura otrzymał Orlen Charge, konsekwentnie rozbudowujący infrastrukturę ładowania w całej Polsce oraz promujący niskoemisyjny transport. Jako Grupę Motoryzacyjną Roku wyróżniono Grupę Volkswagen – lidera rynku samochodów elektrycznych, który z roku na rok zwiększa nakłady na elektromobilność w kontekście produkcyjnym i komunikacyjnym.

– Rzetelna informacja i edukacja są kluczowe dla rozwoju elektromobilności w Polsce. Pomagają podejmować optymalne, świadome decyzje zakupowe, jak również przyczyniają się do obalania mitów na temat samochodów elektrycznych, które wciąż są często powielane w przestrzeni publicznej – mówi Łukasz Witkowski, Wiceprezes PSPA.

Nagrodę za Artykuł Roku przyznano Adamowi Woźniakowi za dziesiątki publikacji, dogłębnie opisujących stan rynku e-mobility w Polsce, głównie od strony gospodarczej oraz – ex aequo – Marcinowi Bołtrykowi – za holistyczne podejście do tematu zeroemisyjnego transportu, uwzględniające przyszłe trendy i ich wpływ na prowadzenie firm w Polsce. Za Wideo Roku uznano stworzony przez pasjonatów motoryzacji kanał na YouTubie CaroSeria, który w przystępny, merytoryczny oraz zabawny sposób przedstawia zagadania związane z elektromobilnością. Tytuł Dziennikarz Specjalistyczny w kategorii flotowy otrzymał Piotr Wielgus specjalizujący się w zagadnieniach związanych z branżą Car Fleet Management. Jako Dziennikarz Specjalistycznego w kategorii sektor ciężki nagrodzono Katarzynę Dziewicką aktywnie angażującą się w tematykę dotyczącą transformacji napędowej oraz przyszłości sektora transportu. Kampanię Roku przeprowadziło Volvo Trucks, lider elektromobilności w sektorze pojazdów ciężkich, co udowodniła prezentacja elektrycznego pojazdu ciężarowego z udziałem Iwony Blecharczyk oraz premiera elektrycznej floty na torze Jastrząb.

Za Najlepszą Współpracę z Mediami doceniono Toyota News/Lexus News, czyli marki, które do tej pory skupiały swoją uwagę na hybrydach, a obecnie coraz więcej komunikują i rozwijają się w sektorze elektromobilności. Wydarzeniem Medialnym Roku został cykl szkoleń Mercedes EQ Tour, w ramach którego jazdy i prezentacje samochodów elektrycznych odbywały się pod okiem profesjonalnych instruktorów odpowiadających na wszelkie pytania dotyczące eksploatacji oraz ładowania pojazdów zeroemisyjnych. Nagroda specjalna EV Klub Polska trafiła do Hyundai Polska – firmy, która aktywnie angażuje się w działania największego klubu użytkowników samochodów elektrycznych w Polsce, wspierając promocję i edukację w zakresie elektromobilności.

Od 1 sierpnia 2021 do 31 lipca 2022 w polskich mediach odnotowano 169 tys. publikacji na temat elektromobilności, z czego 8 tys. w prasie, 153 tys. w internecie, 5 tys. w radiu i 3 tys. w stacjach TV. Zagadnienie omawiano w blisko 6 tys. źródeł, w tym 49 proc. z nich miało zasięg ogólnokrajowy.


Kongres Nowej Mobilności 2022, największa i najważniejsza w Polsce konferencja branżowa w całości poświęcony elektromobilności, to miejsce wymiany idei i wiedzy eksperckiej na najwyższym poziomie merytorycznym. W dniach 12-14 września w Łodzi spotkali się kluczowi interesariusze całego łańcucha wartości zeroemisyjnego transportu, osoby zawodowo związane z rynkiem e-mobility w Polsce i Europie. Producenci pojazdów, firmy technologiczne i infrastrukturalne, koncerny energetyczne i paliwowe, operatorzy transportowi, rozwijające się startupy i decydenci omawiają wprowadzane na rynek technologie, a także identyfikują modele biznesowe oraz partnerstwa, gwarantujące realizację nowych projektów mobilnościowych. Wszystko po to, aby zmniejszyć emisje z sektora transportu w Polsce oraz umożliwić bezpieczny i zrównoważony przepływ ludzi, towarów i usług.

Szczegółowy program Kongresu Nowej Mobilności znajduje się na stronie: Program KNM2022

Więcej informacji dostępne jest na stronie Kongresu: Kongresnowejmobilnosci.pl

Źrółdło: PRESS Service Monitoring Mediów

INNE ARTYKUŁY Z TEGO DZIAŁU
Kierowco uważaj na rowerzystów!

2023-04-13

Kierowco uważaj na rowerzystów!

Sezon rowerowy i motocyklowy już się rozpoczął. Coraz więcej amatorów jazdy na jednośladzie pojawia się na drogach, dlatego przypominamy kierowcom, jak powinni się zachowywać w stosunku do niechronionych uczestników ruchu drogowego.
Dla pacjentów tanio nie zawsze znaczy lepiej

2023-04-12

Dla pacjentów tanio nie zawsze znaczy lepiej

Projekt ustawy o refundacji leków i wyrobów medycznych wprowadza zapis, który daje Ministrowi Zdrowia możliwość ustalania cen na wyroby medyczne stosowane w ramach świadczenia gwarantowanego. Zdaniem lekarzy i pacjentów ograniczenie swobody wyboru wyrobów medycznych ograniczy dostęp do innowacyjnych technologii, a tym samym pogorszy bezpieczeństwo pacjentów.
Polscy przetwórcy i producenci mleka chcą zmniejszyć ich negatywny wpływ na środowisko

2023-04-12

Polscy przetwórcy i producenci mleka chcą zmniejszyć ich negatywny wpływ na środowisko

Sektor produkcji i przetwórstwa mleka – podobnie jak całe rolnictwo – stoi przed wyzwaniami wynikającymi ze zrównoważonego rozwoju i koniecznością redukowania swojego wpływu na środowisko. To nie tylko efekt wymogów stawianych przez Europejski Zielony Ład, ale i rosnących oczekiwań konsumentów. Dlatego organizacje branżowe zawiązały porozumienie, którego celem ma być wypracowanie standardów produkcji mleka łączących cele ekonomiczne i jakościowe z wymogami środowiskowymi i dbałością o etyczną stronę prowadzenia biznesu. – Chcemy zrobić coś konkretnego, pozytywnego, aby mleczarstwo i hodowla bydła mogły się przyczynić do ograniczania wpływu rolnictwa na środowisko – mówi Marcin Hydzik, prezes Związku Polskich Przetwórców Mleka. 
Przemoc wobec kobiet w ciąży ma więcej konsekwencji niż myślimy

2023-04-11

Przemoc wobec kobiet w ciąży ma więcej konsekwencji niż myślimy

Niestety, przemoc domowa względem kobiet to wcale nie rzadkość. Może przybierać różną postać - od agresji fizycznej, przez seksualną, po dręczenie psychiczne. Jeśli poddana jest jej kobieta w ciąży, konsekwencje dotyczą nie tylko jej, ale i rozwijającego się zarodka i płodu. A szkodliwa jest wszelka przemoc: i ta fizyczna, i psychiczna, i seksualna, i ekonomiczna. Dowiedz się więcej.
Kultura jazdy samochodem – co trzeba wiedzieć?

2023-04-11

Kultura jazdy samochodem – co trzeba wiedzieć?

Poruszanie się samochodem po drodze wymaga od wszystkich uczestników ruchu drogowego stosowania się do przepisów, aby zachować bezpieczeństwo. Kierowcy często zapominają o tym, że nie są sami na drodze i nie stosują się do podstawowych zasad bezpieczeństwa oraz życzliwości i uprzejmości.
Pracodawcy z nowymi licznymi obowiązkami dotyczącymi pracy zdalnej

2023-04-10

Pracodawcy z nowymi licznymi obowiązkami dotyczącymi pracy zdalnej

Polacy polubili pracę zdalną. Jak wynika z badania firmy ADP „People at Work 2022: A Global Workforce View”, ponad 41 proc. pracowników w wieku 34–44 lata twierdzi, że praca wykonywana z domu ułatwia im funkcjonowanie. Blisko 39 proc. badanych Polaków przyznaje, że ułatwia ona bycie pracującym rodzicem. Wchodzące właśnie w życie zmiany w Kodeksie pracy uregulują kwestię pracy zdalnej, wprowadzając jednocześnie szereg obowiązków po stronie pracodawcy i pracownika.
Nie wystarczy odpowiednie menu

2023-04-10

Nie wystarczy odpowiednie menu

Zjedzenie dosłownie szczypty mąki żytniej czy pszennej wystarczy, by osoba cierpiąca na celiakię doznała przykrych dolegliwości. Jeśli przy wielkanocnym stole ma zasiąść gość, który musi być na diecie bezglutenowej, warto wiedzieć, że ważne jest nie tylko skomponowanie menu bez glutenu, ale i zadbanie, by potrawy z niego nie sąsiadowały bezpośrednio z tymi z glutenem. Dowiedz się więcej.
Polacy częściej szukają wakacji poza sezonem

2023-04-04

Polacy częściej szukają wakacji poza sezonem

Im więcej informacji o recesji i inflacji, tym większe zainteresowanie podróżami zagranicznymi – taki przewrotny wniosek można wysnuć z raportu Polskiej Izby Turystyki i multiagentów: Wakacje.pl, Travelplanet.pl i Fly.pl. Z analizy rezerwacji w sezonie zimowym wynika, że popyt na wyjazdy nie osłabł nawet mimo wzrostu kosztów podróżowania, który oscyluje wokół stopy inflacji. Eksperci oceniają, że w kolejnych miesiącach także nie spodziewają się spowolnienia w sprzedaży, co najwyżej Polacy częściej będą szukać atrakcyjnych cenowo okazji poza sezonem.
Czy kryzys gospodarczy odbił się na polskim rynku pracy?

2023-04-03

Czy kryzys gospodarczy odbił się na polskim rynku pracy?

Główny Urząd Statystyczny przedstawił dane dotyczące bezrobocia w 2022 roku. Wskaźnik stopy bezrobocia w grudniu ubiegłego roku wyniósł 5,2% (wobec 5,4% w grudniu 2021 r.). Kryzys gospodarczy wywarł jednak znaczący wpływ na nastroje panujące wśród pracowników. Ponadto jego konsekwencje mogą mocno dać się we znaki Polakom w 2023 roku. Jak będzie wyglądać sytuacja na rynku pracy?
Rok po zmianie systemu rozliczeń fotowoltaika wciąż na fali wzrostowej

2023-04-02

Rok po zmianie systemu rozliczeń fotowoltaika wciąż na fali wzrostowej

W kwietniu br. minie rok, odkąd zmieniły się zasady rozliczania nowych prosumentów za energię z przydomowych instalacji fotowoltaicznych przekazywaną do sieci i z niej pobieraną. – Sytuacja cenowa i geopolityczna powodują, że mimo zmiany tego systemu rozliczeń odbiorcy wciąż sięgają po fotowoltaikę – mówi Dominika Taranko, dyrektorka Forum Energii i Klimatu w Związku Przedsiębiorców i Pracodawców. Jak wskazuje, firmy i inwestorów indywidualnych do takich inwestycji skłania niestabilna sytuacja na rynku energii i rosnące ceny prądu. Coraz większym problemem jest jednak niewystarczająca przepustowość krajowych sieci elektroenergetycznych, a w efekcie – rosnąca liczba decyzji odmownych dotyczących przyłączenia do nich instalacji PV.