PGE publikuje Raport Sponsoringowy za 2021 rok

Ocena:

0/5 | 0 głosów

PGE Polska Grupa Energetyczna - Raport Sponsoringowy Grupy PGE 2021 (1)

PGE publikuje Raport Sponsoringowy za 2021 rok mzugaj czw., 05/26/2022 - 15:20

Sport profesjonalny, sport amatorski dzieci i młodzieży oraz kultura wysoka - to trzy filary Raportu Sponsoringowego Grupy PGE za 2021. Największy polski koncern energetyczny uporządkował projekty sponsoringowe, aby poprawić ich skuteczność, zwiększyć wsparcie na rzecz lokalnych społeczności oraz angażować się w nowe obszary jak e-sport. Dzięki temu efektywność umów sponsoringowych wyniosła w 2021 r. 863 proc., co w praktyce oznacza, że każda wydana przez PGE złotówka na sponsoring zwróciła się prawie dziewięciokrotnie.

Kluczowe kierunki zaangażowania sponsoringowego zostały sformułowane na nowo, aby lepiej realizowały cele aktualnej strategii biznesowej Grupy prowadzącej do transformacji energetyki i osiągnięcia przez PGE neutralności klimatycznej do 2050 roku.

„Działalność sponsoringowa Grupy PGE to świadome, przemyślane i długofalowe działania spójne z naszą działalnością biznesową. Jesteśmy największym przedsiębiorstwem elektroenergetycznym w Polsce, dostawcą energii elektrycznej i ciepła do ponad 5 milionów klientów oraz liderem zmian w polskiej energetyce. Podążając ścieżką transformacji i dekarbonizacji energetyki wspieramy w skali ogólnopolskiej rozwój sportu oraz kultury, budując relacje z lokalnymi społecznościami, które - jako nasi pracownicy, klienci i partnerzy - tworzą otoczenie, w którym działamy. W perspektywie długoterminowej zaangażowanie w tych dwóch obszarach jest inwestycją w przyszłość” - wyjaśnia Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej.

PGE, największy polski koncern energetyczny, w 2021 roku przyjął nową strategię sponsoringową. Porządkuje ona projekty sponsoringowe w PGE, tworząc bardziej efektywne warunki promocji, spójne z wizją i skalą działalności biznesowej Grupy PGE oraz wspierające partnerów oraz markę PGE. Kluczowe kierunki zaangażowania sponsoringowego zostały sformułowane na nowo, aby lepiej realizowały cele aktualnej strategii biznesowej Grupy prowadzącej do transformacji energetyki i osiągnięcia przez PGE neutralności klimatycznej do 2050 roku.

Uporządkowanie działalności sponsoringowej

Nowa strategia porządkuje projekty sponsoringowe, tworząc bardziej efektywne warunki promocji, spójne z wizją i skalą zaangażowania Grupy w działania wspierające partnerów oraz markę PGE. Projekty sponsorowane przez PGE będą w kolejnych latach skupiały się na sportowcach zawodowych i amatorskich, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży. W przypadku kultury wysokiej Grupa PGE będzie wspierała rozwój 15 polskich filharmonii oraz najważniejszych muzeów.

PGE Polska Grupa Energetyczna - Raport Sponsoringowy Grupy PGE 2021

W ramach nowej strategii PGE wyodrębniła program MOCna Liga PGE, w ramach którego m.in. kontynuuje sponsoring PGE Narodowego, oraz najlepszej żużlowej ligi świata PGE Ekstraligi. W MOCnej Lidze PGE znajduje się także sponsoring najbardziej utytułowanego w XXI wieku polskiego klubu siatkarskiego (PGE Skra Bełchatów) oraz klubów występujących w najwyższych klasach rozgrywkowych koszykówki (PGE Spójnia Stargard) i piłki nożnej (PGE FKS Stal Mielec). W ramach programu PGE wspiera także drużynę I Ligi koszykówki mężczyzn PGE Turów Zgorzelec oraz Stal Stalową Wolę, występującą w piłkarskiej III lidze.

PGE Polska Grupa Energetyczna - Raport Sponsoringowy Grupy PGE 2021

Dodatkowo, w ramach programu Sportowa Zima z PGE, Grupa PGE obejmuje wsparciem dwa Polskie Związki Łyżwiarstwa - Szybkiego i Figurowego, a w ramach programu MOC Wiatru - Polski Związek Żeglarski wraz z polską mistrzynią olimpijską z 2012 r. Zofią Klepacką.

Większy akcent na lokalne społeczności

Oddzielną kategorią aktywności największej polskiej grupy energetycznej są lokalne społeczności, bezpośrednio zaangażowane w działalność biznesową PGE. Szczególnie intensywne wsparcie płynie ze strony firmy na rozwój sportu wśród dzieci i młodzieży w ramach programu PGE Junior. W 2021 roku Grupa sponsorowała 16 akademii sportowych w których trenowało ponad 2500 młodych zawodników. Obecnie program ten objął ich już prawie 4000 osób.

W przypadku wsparcia kultury wysokiej PGE realizuje program Kulturalna Grupa Energetyczna, w ramach którego została mecenasem Galerii Sztuki XIX Wieku Muzeum Narodowego w Warszawie i od 2022 r. jest również mecenasem Muzeum Narodowego w Lublinie. PGE zwiększyła również wsparcie dla filharmonii działających na terenie całej Polski, obejmując mecenatem 15 z nich. Natomiast program PGE Dumni z Historii obejmuje wsparcie dla Muzeum Powstania Warszawskiego oraz Zamku Królewskiego na Wawelu w Krakowie, gdzie PGE jest Mecenasem Edukacji Zamku Królewskiego i Nowego Skarbca Koronnego.

Nowoczesne obszary sponsoringu

Intensywnie rozwijającą się nową dziedziną sponsoringu, otwierającą Grupę na nowoczesne usługi, jest e-sport. Program MOC e-mocji poświęcony jest właśnie współpracy z PGE Polską Ligą E-sportową oraz sekcją e-sportową PGE Turów Zgorzelec. Zaangażowanie PGE w ten perspektywiczny obszar otwiera nowe możliwości znakomicie wpisujące się w założenia biznesowej strategii Grupy, czyli nowoczesne usługi energetyczne.

Specyfika aktywności sponsoringowych Grupy PGE zakłada planowanie długofalowych działań, budujących trwałą rozpoznawalność marki oraz zapewniających wysoką efektywność, która w 2021 roku wzrosła o 60 punktów procentowych. W ubiegłym roku efektywność umów sponsoringowych wyniosła 863 proc., co w praktyce oznacza, że każda złotówka wydana przez PGE na sponsoring zwróciła się prawie dziewięciokrotnie.

Link do raportu: https://www.gkpge.pl/content/download/eb034c6b92049e8b97beca205aa81aae/file/Raport_PGE_online_.pdf?contentId=96162

 

 

 

 

Źródło informacji: PGE Polska Grupa Energetyczna

 

Źródło informacji: PGE Polska Grupa Energetyczna

Uwaga: Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną.

Załączniki

INNE ARTYKUŁY Z TEGO DZIAŁU
Kierowco uważaj na rowerzystów!

2023-04-13

Kierowco uważaj na rowerzystów!

Sezon rowerowy i motocyklowy już się rozpoczął. Coraz więcej amatorów jazdy na jednośladzie pojawia się na drogach, dlatego przypominamy kierowcom, jak powinni się zachowywać w stosunku do niechronionych uczestników ruchu drogowego.
Dla pacjentów tanio nie zawsze znaczy lepiej

2023-04-12

Dla pacjentów tanio nie zawsze znaczy lepiej

Projekt ustawy o refundacji leków i wyrobów medycznych wprowadza zapis, który daje Ministrowi Zdrowia możliwość ustalania cen na wyroby medyczne stosowane w ramach świadczenia gwarantowanego. Zdaniem lekarzy i pacjentów ograniczenie swobody wyboru wyrobów medycznych ograniczy dostęp do innowacyjnych technologii, a tym samym pogorszy bezpieczeństwo pacjentów.
Polscy przetwórcy i producenci mleka chcą zmniejszyć ich negatywny wpływ na środowisko

2023-04-12

Polscy przetwórcy i producenci mleka chcą zmniejszyć ich negatywny wpływ na środowisko

Sektor produkcji i przetwórstwa mleka – podobnie jak całe rolnictwo – stoi przed wyzwaniami wynikającymi ze zrównoważonego rozwoju i koniecznością redukowania swojego wpływu na środowisko. To nie tylko efekt wymogów stawianych przez Europejski Zielony Ład, ale i rosnących oczekiwań konsumentów. Dlatego organizacje branżowe zawiązały porozumienie, którego celem ma być wypracowanie standardów produkcji mleka łączących cele ekonomiczne i jakościowe z wymogami środowiskowymi i dbałością o etyczną stronę prowadzenia biznesu. – Chcemy zrobić coś konkretnego, pozytywnego, aby mleczarstwo i hodowla bydła mogły się przyczynić do ograniczania wpływu rolnictwa na środowisko – mówi Marcin Hydzik, prezes Związku Polskich Przetwórców Mleka. 
Przemoc wobec kobiet w ciąży ma więcej konsekwencji niż myślimy

2023-04-11

Przemoc wobec kobiet w ciąży ma więcej konsekwencji niż myślimy

Niestety, przemoc domowa względem kobiet to wcale nie rzadkość. Może przybierać różną postać - od agresji fizycznej, przez seksualną, po dręczenie psychiczne. Jeśli poddana jest jej kobieta w ciąży, konsekwencje dotyczą nie tylko jej, ale i rozwijającego się zarodka i płodu. A szkodliwa jest wszelka przemoc: i ta fizyczna, i psychiczna, i seksualna, i ekonomiczna. Dowiedz się więcej.
Kultura jazdy samochodem – co trzeba wiedzieć?

2023-04-11

Kultura jazdy samochodem – co trzeba wiedzieć?

Poruszanie się samochodem po drodze wymaga od wszystkich uczestników ruchu drogowego stosowania się do przepisów, aby zachować bezpieczeństwo. Kierowcy często zapominają o tym, że nie są sami na drodze i nie stosują się do podstawowych zasad bezpieczeństwa oraz życzliwości i uprzejmości.
Pracodawcy z nowymi licznymi obowiązkami dotyczącymi pracy zdalnej

2023-04-10

Pracodawcy z nowymi licznymi obowiązkami dotyczącymi pracy zdalnej

Polacy polubili pracę zdalną. Jak wynika z badania firmy ADP „People at Work 2022: A Global Workforce View”, ponad 41 proc. pracowników w wieku 34–44 lata twierdzi, że praca wykonywana z domu ułatwia im funkcjonowanie. Blisko 39 proc. badanych Polaków przyznaje, że ułatwia ona bycie pracującym rodzicem. Wchodzące właśnie w życie zmiany w Kodeksie pracy uregulują kwestię pracy zdalnej, wprowadzając jednocześnie szereg obowiązków po stronie pracodawcy i pracownika.
Nie wystarczy odpowiednie menu

2023-04-10

Nie wystarczy odpowiednie menu

Zjedzenie dosłownie szczypty mąki żytniej czy pszennej wystarczy, by osoba cierpiąca na celiakię doznała przykrych dolegliwości. Jeśli przy wielkanocnym stole ma zasiąść gość, który musi być na diecie bezglutenowej, warto wiedzieć, że ważne jest nie tylko skomponowanie menu bez glutenu, ale i zadbanie, by potrawy z niego nie sąsiadowały bezpośrednio z tymi z glutenem. Dowiedz się więcej.
Polacy częściej szukają wakacji poza sezonem

2023-04-04

Polacy częściej szukają wakacji poza sezonem

Im więcej informacji o recesji i inflacji, tym większe zainteresowanie podróżami zagranicznymi – taki przewrotny wniosek można wysnuć z raportu Polskiej Izby Turystyki i multiagentów: Wakacje.pl, Travelplanet.pl i Fly.pl. Z analizy rezerwacji w sezonie zimowym wynika, że popyt na wyjazdy nie osłabł nawet mimo wzrostu kosztów podróżowania, który oscyluje wokół stopy inflacji. Eksperci oceniają, że w kolejnych miesiącach także nie spodziewają się spowolnienia w sprzedaży, co najwyżej Polacy częściej będą szukać atrakcyjnych cenowo okazji poza sezonem.
Czy kryzys gospodarczy odbił się na polskim rynku pracy?

2023-04-03

Czy kryzys gospodarczy odbił się na polskim rynku pracy?

Główny Urząd Statystyczny przedstawił dane dotyczące bezrobocia w 2022 roku. Wskaźnik stopy bezrobocia w grudniu ubiegłego roku wyniósł 5,2% (wobec 5,4% w grudniu 2021 r.). Kryzys gospodarczy wywarł jednak znaczący wpływ na nastroje panujące wśród pracowników. Ponadto jego konsekwencje mogą mocno dać się we znaki Polakom w 2023 roku. Jak będzie wyglądać sytuacja na rynku pracy?
Rok po zmianie systemu rozliczeń fotowoltaika wciąż na fali wzrostowej

2023-04-02

Rok po zmianie systemu rozliczeń fotowoltaika wciąż na fali wzrostowej

W kwietniu br. minie rok, odkąd zmieniły się zasady rozliczania nowych prosumentów za energię z przydomowych instalacji fotowoltaicznych przekazywaną do sieci i z niej pobieraną. – Sytuacja cenowa i geopolityczna powodują, że mimo zmiany tego systemu rozliczeń odbiorcy wciąż sięgają po fotowoltaikę – mówi Dominika Taranko, dyrektorka Forum Energii i Klimatu w Związku Przedsiębiorców i Pracodawców. Jak wskazuje, firmy i inwestorów indywidualnych do takich inwestycji skłania niestabilna sytuacja na rynku energii i rosnące ceny prądu. Coraz większym problemem jest jednak niewystarczająca przepustowość krajowych sieci elektroenergetycznych, a w efekcie – rosnąca liczba decyzji odmownych dotyczących przyłączenia do nich instalacji PV.