Planujesz kupić samochód? Nie daj się oszukać! Ekspert Spotawheel daje cenne wskazówki jak kupić dobre auto z „drugiej ręki”

Ocena:

0/5 | 0 głosów

Zalanie? Fałszywy przebieg? Niepewna historia pojazdu? Na klientów,którzy przymierzają się do zakupu auta z „drugiej ręki”, czeka mnóstwo pułapek.      Artur   Tomczyński, Country   Sourcing   Manager Spotawheel   w Polsce,   najszybciej   rozwijającej   się   w   Europie   platformy   e-commerce dedykowanej samochodom   używanym,   podkreśla,   że   wciąż   do   wielu nabywców trafiają egzemplarze z ukrytymi wadami i usterkami. Jak ich uniknąć?

fot. Spotawheel

W Polsce popyt na używane samochody od lat utrzymuje się na wysokim poziomie. Wielu potencjalnych kupców przywiązuje największą uwagę do ceny zapominając,
że najważniejszym kryterium, które należy brać pod uwagę, jest bezpieczeństwo. W praktyce powinno to oznaczać gruntowną kontrolę stanu technicznego kupowanych
pojazdów. Niestety,  w większości   przypadków  jakość  sprzedawanych  aut  wciąż pozostawia wiele do życzenia. Jak kupić ten właściwy? Ekspert Spotawheel zwraca
uwagę na najważniejsze aspekty.

Fałszywy przebieg i historia auta

Szukając samochodu używanego, w pierwszej kolejności kupujący zwracają uwagę na rok jego produkcji. Jednak wiele osób zapomina, że nawet starsze auto z niższym przebiegiem  może  być lepszym wyborem  od  kilkuletniego  z dużą ilością kilometrów na liczniku. Nic więc dziwnego, że nieuczciwi sprzedawcy notorycznie próbują fałszować rzeczywisty przebieg pojazdu. Na szczęście, istnieją sposoby, które mogą pomóc nam to zweryfikować.
Zniszczona   kierownica   i   fotele,   uszkodzone   przełączniki,   wypłowiały   lakier, zmatowiałe reflektory oraz wymiana niektórych elementów eksploatacyjnych przed normalnym okresem zużycia – te wszystkie elementy mogą świadczyć o ingerencji
w licznik samochodu.
-   Obok ustalenia właściwego przebiegu auta, należy sprawdzić również historię pojazdu. Bardzo często można spotkać się z niepełną dokumentacją techniczną,
brakiem książki serwisowej, a także z samochodami o nieznanym pochodzeniu – zwraca uwagę Artur Tomczyński, Country Sourcing Manager w Spotawheel.
Aby samodzielnie sprawdzić historię pojazdu wystarczy znać numer VIN i skorzystać z np. z państwowej internetowej bazy danych CEPIK. Niestety, w wygenerowanym W raporcie uwzględnione są wyłącznie auta zarejestrowane w Polsce, a dane, które są uzupełniane podczas obowiązkowych przeglądów technicznych, nie są dodatkowo weryfikowane.

Specjaliści radzą sobie jednak i z tego typu trudnościami. Zwłaszcza w ostatnich latach,   kiedy   samochody   są   wręcz   naszpikowane   dużą   ilością elektroniki, przy użyciu odpowiednich narzędzi i oprogramowania bardzo szybko można odczytać dane z różnych podzespołów i tym samym ustalić faktyczną historię pojazdu.

Auta popowodziowe
W ostatnich miesiącach media zalała fala informacji na temat pojawienia się wPolsce tysięcy pojazdów, które uległy poważnym uszkodzeniom podczas powodzi
nawiedzających   nasz   kontynent.   Zalane   samochody   to   nie   tylko   problem z nieprzyjemnym zapachem i pleśnią, które mogą się dać się we znaki po zakupie. To
także możliwość pojawienia się w przyszłości licznych problemów z elektryką ielektroniką, a w najpoważniejszych  przypadkach  może  się to zakończyć  nawet
pożarem samochodu.
-  Auta popowodziowe z reguły poddawane są przez handlarzy szeregowi zabiegów,
które   mają   na   celu   ukrycie   zalania.   Jednak   nawet   po   dokładnym   wypraniu wykładzin i tapicerki w takim samochodzie z czasem będzie wyczuwalna woń
stęchlizny. Wilgoć spowoduje także powstawanie pleśni i zacieków, często w trudno dostępnych bądź zupełnie niedostępnych miejscach. Dlatego, aby wykluczyć, że auto jest popowodziowe, należy użyć odpowiedniego sprzętu, np. mini kamery inspekcyjnej – mówi Artur Tomczyński, Country Sourcing Manager w Spotawheel.
Ukryte kolizje
Kolejną pułapką, w którą wpadają klienci poszukujący używanego samochodu są pojazdy powypadkowe. O przebytej wcześniej kolizji mogą świadczyć takie usterki,
jak   np.   złe   dopasowanie   elementów   wyposażenia   samochodu,   korozja,   różna grubość   oraz   inny   odcień   lakieru   na   karoserii,   a   także   niepokojące   sygnały   z komputera pokładowego. O ile drobna naprawa lakiernicza może być co najwyżej defektem estetycznym, o tyle naruszona konstrukcja pojazdu czy brak poduszek powietrznych   z   powodu   ich   wystrzału   przy   poprzedniej   kolizji,   stanowi   realne zagrożenie dla życia i zdrowia podróżujących.

-   Kiedy mówimy o bezpieczeństwie na drodze, nie ma mowy o półśrodkach. O wypadkowej przeszłości samochodu może świadczyć wiele elementów, m.in. stan
lakieru, różne numery szyb, pęknięcia i deformacje we wnętrzu pojazdu. Wiele ztych rzeczy możemy wypatrzyć wnikliwym okiem, ale nic nie zastąpi konsultacji zespecjalistą. Część warsztatów potrafi na tyle dobrze kamuflować wykonane naprawy powypadkowe, że jedynie solidna kontrola konstrukcji auta jest w stanie wykazać nieprawidłowości – dodaje Artur Tomczyński, Country Sourcing Manager w Spotawheel. Planując   zakup   samochodu   używanego   musimy   być   przygotowani   na   różne scenariusze.   Warto   szukać   sprawdzonych,   rzetelnych   sprzedawców,   którzy zapewnią nam kompleksową kontrolę stanu technicznego oraz pozwolą uniknąć kosztownych napraw w przyszłości.
Spotawheel, jako lider w sprzedaży starannie wyselekcjonowanych samochodów z „drugiej ręki”, wprowadza na polski rynek nowe standardy. Tylko 5% pojazdów, które   trafia   do   firmy,   pomyślnie   przechodzi   gruntowną   inspekcję   oraz zostaje ostatecznie wykupione i oferowane klientom. Do każdego samochodu znajdującego się w bazie firmy dołączony jest kompletny pisemny raport z przeglądu technicznego, który zakłada dokładną analizę minimum 200   punktów   kontrolnych.   Spotawheel   nie   posiada   w   swojej   ofercie   aut powypadkowych, a także umożliwia sprawdzenie stanu technicznego pojazdów w dowolny   sposób,   dając   kupującemu   14-dniową   możliwość   zwrotu.   Jako   jedyna polska   firma   w   branży   oferuje   też   5-letnią   gwarancję   na   zakupione   używane
samochody.
Spotawheel   to   dealer   oraz   innowacyjna   platforma   e-commerce   zajmująca   się   sprzedażą   samochodów używanych.   Firma   rozpoczęła   działalność   w   Polsce   w   2019   roku.   Zajmuje   pierwsze   miejsce   w   rankingu najszybciej rozwijających się firm na rynku aut używanych w Europie i 39 pozycję wśród 1000 najszybciej rosnących przedsiębiorstw na naszym kontynencie.

źródło Spotawheel

INNE ARTYKUŁY Z TEGO DZIAŁU
Kierowco uważaj na rowerzystów!

2023-04-13

Kierowco uważaj na rowerzystów!

Sezon rowerowy i motocyklowy już się rozpoczął. Coraz więcej amatorów jazdy na jednośladzie pojawia się na drogach, dlatego przypominamy kierowcom, jak powinni się zachowywać w stosunku do niechronionych uczestników ruchu drogowego.
Dla pacjentów tanio nie zawsze znaczy lepiej

2023-04-12

Dla pacjentów tanio nie zawsze znaczy lepiej

Projekt ustawy o refundacji leków i wyrobów medycznych wprowadza zapis, który daje Ministrowi Zdrowia możliwość ustalania cen na wyroby medyczne stosowane w ramach świadczenia gwarantowanego. Zdaniem lekarzy i pacjentów ograniczenie swobody wyboru wyrobów medycznych ograniczy dostęp do innowacyjnych technologii, a tym samym pogorszy bezpieczeństwo pacjentów.
Polscy przetwórcy i producenci mleka chcą zmniejszyć ich negatywny wpływ na środowisko

2023-04-12

Polscy przetwórcy i producenci mleka chcą zmniejszyć ich negatywny wpływ na środowisko

Sektor produkcji i przetwórstwa mleka – podobnie jak całe rolnictwo – stoi przed wyzwaniami wynikającymi ze zrównoważonego rozwoju i koniecznością redukowania swojego wpływu na środowisko. To nie tylko efekt wymogów stawianych przez Europejski Zielony Ład, ale i rosnących oczekiwań konsumentów. Dlatego organizacje branżowe zawiązały porozumienie, którego celem ma być wypracowanie standardów produkcji mleka łączących cele ekonomiczne i jakościowe z wymogami środowiskowymi i dbałością o etyczną stronę prowadzenia biznesu. – Chcemy zrobić coś konkretnego, pozytywnego, aby mleczarstwo i hodowla bydła mogły się przyczynić do ograniczania wpływu rolnictwa na środowisko – mówi Marcin Hydzik, prezes Związku Polskich Przetwórców Mleka. 
Przemoc wobec kobiet w ciąży ma więcej konsekwencji niż myślimy

2023-04-11

Przemoc wobec kobiet w ciąży ma więcej konsekwencji niż myślimy

Niestety, przemoc domowa względem kobiet to wcale nie rzadkość. Może przybierać różną postać - od agresji fizycznej, przez seksualną, po dręczenie psychiczne. Jeśli poddana jest jej kobieta w ciąży, konsekwencje dotyczą nie tylko jej, ale i rozwijającego się zarodka i płodu. A szkodliwa jest wszelka przemoc: i ta fizyczna, i psychiczna, i seksualna, i ekonomiczna. Dowiedz się więcej.
Kultura jazdy samochodem – co trzeba wiedzieć?

2023-04-11

Kultura jazdy samochodem – co trzeba wiedzieć?

Poruszanie się samochodem po drodze wymaga od wszystkich uczestników ruchu drogowego stosowania się do przepisów, aby zachować bezpieczeństwo. Kierowcy często zapominają o tym, że nie są sami na drodze i nie stosują się do podstawowych zasad bezpieczeństwa oraz życzliwości i uprzejmości.
Pracodawcy z nowymi licznymi obowiązkami dotyczącymi pracy zdalnej

2023-04-10

Pracodawcy z nowymi licznymi obowiązkami dotyczącymi pracy zdalnej

Polacy polubili pracę zdalną. Jak wynika z badania firmy ADP „People at Work 2022: A Global Workforce View”, ponad 41 proc. pracowników w wieku 34–44 lata twierdzi, że praca wykonywana z domu ułatwia im funkcjonowanie. Blisko 39 proc. badanych Polaków przyznaje, że ułatwia ona bycie pracującym rodzicem. Wchodzące właśnie w życie zmiany w Kodeksie pracy uregulują kwestię pracy zdalnej, wprowadzając jednocześnie szereg obowiązków po stronie pracodawcy i pracownika.
Nie wystarczy odpowiednie menu

2023-04-10

Nie wystarczy odpowiednie menu

Zjedzenie dosłownie szczypty mąki żytniej czy pszennej wystarczy, by osoba cierpiąca na celiakię doznała przykrych dolegliwości. Jeśli przy wielkanocnym stole ma zasiąść gość, który musi być na diecie bezglutenowej, warto wiedzieć, że ważne jest nie tylko skomponowanie menu bez glutenu, ale i zadbanie, by potrawy z niego nie sąsiadowały bezpośrednio z tymi z glutenem. Dowiedz się więcej.
Polacy częściej szukają wakacji poza sezonem

2023-04-04

Polacy częściej szukają wakacji poza sezonem

Im więcej informacji o recesji i inflacji, tym większe zainteresowanie podróżami zagranicznymi – taki przewrotny wniosek można wysnuć z raportu Polskiej Izby Turystyki i multiagentów: Wakacje.pl, Travelplanet.pl i Fly.pl. Z analizy rezerwacji w sezonie zimowym wynika, że popyt na wyjazdy nie osłabł nawet mimo wzrostu kosztów podróżowania, który oscyluje wokół stopy inflacji. Eksperci oceniają, że w kolejnych miesiącach także nie spodziewają się spowolnienia w sprzedaży, co najwyżej Polacy częściej będą szukać atrakcyjnych cenowo okazji poza sezonem.
Czy kryzys gospodarczy odbił się na polskim rynku pracy?

2023-04-03

Czy kryzys gospodarczy odbił się na polskim rynku pracy?

Główny Urząd Statystyczny przedstawił dane dotyczące bezrobocia w 2022 roku. Wskaźnik stopy bezrobocia w grudniu ubiegłego roku wyniósł 5,2% (wobec 5,4% w grudniu 2021 r.). Kryzys gospodarczy wywarł jednak znaczący wpływ na nastroje panujące wśród pracowników. Ponadto jego konsekwencje mogą mocno dać się we znaki Polakom w 2023 roku. Jak będzie wyglądać sytuacja na rynku pracy?
Rok po zmianie systemu rozliczeń fotowoltaika wciąż na fali wzrostowej

2023-04-02

Rok po zmianie systemu rozliczeń fotowoltaika wciąż na fali wzrostowej

W kwietniu br. minie rok, odkąd zmieniły się zasady rozliczania nowych prosumentów za energię z przydomowych instalacji fotowoltaicznych przekazywaną do sieci i z niej pobieraną. – Sytuacja cenowa i geopolityczna powodują, że mimo zmiany tego systemu rozliczeń odbiorcy wciąż sięgają po fotowoltaikę – mówi Dominika Taranko, dyrektorka Forum Energii i Klimatu w Związku Przedsiębiorców i Pracodawców. Jak wskazuje, firmy i inwestorów indywidualnych do takich inwestycji skłania niestabilna sytuacja na rynku energii i rosnące ceny prądu. Coraz większym problemem jest jednak niewystarczająca przepustowość krajowych sieci elektroenergetycznych, a w efekcie – rosnąca liczba decyzji odmownych dotyczących przyłączenia do nich instalacji PV.