Biedronka chce pomóc Polakom oszczędzać w czasie inflancji

Ocena:

0/5 | 0 głosów

Ze względu na ciągle rosnącą inflację wielu Polaków zaczęło już szukać oszczędności w domowych budżetach. Sieć Biedronka, w której sklepach zakupy robi nawet 4 mln klientów dziennie, chce im to ułatwić. Dlatego w tym tygodniu wystartowała z nową odsłoną jednej z najpopularniejszych akcji lojalnościowych na polskim rynku. Tym razem Gang Bystrzaków ma zachęcać klientów do oszczędzania i robienia zakupów z głową. 

Jeronimo Martins Polska - "Gang Bystrzaków", grafika

źródło: PAP MediaRoom

Według wstępnego odczytu GUS inflacja w sierpniu wyniosła 16,1 proc. rok do roku, a w stosunku do poprzedniego miesiąca wzrosła o 0,8 proc. To najwyższy poziom od 25 lat. W obliczu drożyzny i szybkiego wzrostu cen wiele gospodarstw domowych zaczęło szukać oszczędności w swoich budżetach. Z sierpniowego badania UCE Research i Grupy Blix („Bieżące nastroje konsumenckie. Na czym Polacy oszczędzają?”) wynika, że już 60 proc. Polaków tnie wydatki na bieżące zakupy, podczas gdy jeszcze rok temu ten odsetek wynosił 40,9 proc. Jako główny przyczynek do oszczędzania badani wskazywali przede wszystkim na rekordowo wysokie ceny produktów codziennej potrzeby.

– W czasach zawirowania gospodarczego, którego obecnie doświadczamy, odkładanie części zarobków dla wielu z nas staje się wyzwaniem. Na dodatek inflacja wymusza na nas wszystkich uważniejsze zarządzanie swoim portfelem. Właśnie dlatego Biedronka postanowiła wesprzeć swoich klientów w tym zakresie, realizując tegoroczną akcję lojalnościową – mówi Aleksandra Surdyk-Kaptur, starszy menedżer ds. marketingu w Jeronimo Martins Polska.

Największa sieć handlowa, której sklepy codziennie odwiedza nawet 4 mln Polaków, 29 sierpnia wystartowała z nową odsłoną jednej z najpopularniejszych jak dotąd akcji lojalnościowych na polskim rynku. Tym razem  po Gangach Świeżaków, Słodziaków i Swojaków  przyszedł czas na nowych bohaterów  Gang Bystrzaków.

– W tym roku mechanizm opiera się na oszczędzaniu – mówi Aleksandra Surdyk-Kaptur. – W ramach kampanii Gang Bystrzaków będziemy nie tylko edukować na ten temat, ale też stwarzać naszym klientom możliwość realnych oszczędności przy codziennych zakupach i nagradzać ich za dokonywanie korzystnych wyborów.

Podobnie jak w poprzednich odsłonach tak i tym razem w ramach akcji lojalnościowej Biedronki za zebrane naklejki można otrzymać maskotkę. Zmieniły się jednak zasady dotyczące przyznawania naklejek, które następnie można wymienić na popularne zabawki. Tym razem premiowane będzie nie wydawanie, ale oszczędzanie podczas codziennych zakupów.

– W ramach akcji Gang Bystrzaków możemy oszczędzać na dwa sposoby. Po pierwsze, korzystając ze specjalnych okazji w ramach Tygodniowych Misji Oszczędzania, w których klienci – dokonując codziennych zakupów i wybierając konkretne produkty – mają możliwość uzyskania natychmiastowych oszczędności – tłumaczy ekspertka. – Drugi sposób polega na odkładaniu części zapłaconej kwoty do wirtualnego portfela na karcie Moja Biedronka. Zaoszczędzone w ten sposób pieniądze można wydać na zakupy w soboty, w czasie trwania akcji. Dzięki temu nasi klienci mogą oszczędzać dwa razy, do czego ich serdecznie zachęcamy.

Pierwsza Tygodniowa Misja Oszczędzania wystartowała już 29 sierpnia pod hasłem „Kupuj w cenach niższych niż w zeszłym roku”. Klienci, którzy są posiadaczami karty Moja Biedronka, mogą więc kupić wybrane artykuły taniej niż najniższa regularna cena danego produktu w 2021 roku. Promocją jest objęta ponad setka artykułów  od żywności po kosmetyki i chemię domową, a każdy z nich jest oznaczony specjalnym symbolem.

Jednocześnie za zakupy wybranych produktów co tydzień przyznawany jest rabat kwotowy, który automatycznie zapisuje się w Wirtualnym Portfelu na karcie Moja Biedronka. Wysokość zaoszczędzonej kwoty można na bieżąco sprawdzać w aplikacji Biedronki. Co więcej, środkami zaoszczędzonymi w Wirtualnym Portfelu będzie można zapłacić za zakupy w każdą sobotę w okresie trwania akcji Gang Bystrzaków.

– Oczywiście nie zapomnieliśmy o nieodłącznym elemencie akcji lojalnościowej, jakim są maskotki. Gang Bystrzaków składa się z trójki bohaterów, którzy łączą swoje supermoce w walce z inflacją i zachęcają do oszczędzania. Tradycyjnie akcji towarzyszy też książka, która – bazując na sytuacjach z codziennego życia – uczy dzieci, że warto oszczędzać – mówi Aleksandra Surdyk-Kaptur.

Aby odebrać jedną z trzech maskotek, które promują tegoroczną akcję, trzeba zebrać 50 naklejek w specjalnym albumie dostępnym w sklepie. Naklejki będą przyznawane za każde zaoszczędzone 6 zł. Co istotne, zbieranie naklejek to jedyny sposób, żeby odebrać Bystrzaka, ponieważ w tym roku maskotki nie będą dostępne w sprzedaży.

Nowa akcja lojalnościowa Biedronki potrwa do 3 grudnia br.

Biedronka to największa sieć detaliczna w Polsce, należąca do portugalskiej grupy Jeronimo Martins. Należy do niej prawie 3,3 tys. sklepów, zlokalizowanych w 1,1 tys. miejscowości. Zatrudniając ok. 70 tys. osób, Biedronka jest też największym prywatnym pracodawcą w Polsce i drugą co do wielkości polską firmą. 

 

źródło: newseria

INNE ARTYKUŁY Z TEGO DZIAŁU
Kierowco uważaj na rowerzystów!

2023-04-13

Kierowco uważaj na rowerzystów!

Sezon rowerowy i motocyklowy już się rozpoczął. Coraz więcej amatorów jazdy na jednośladzie pojawia się na drogach, dlatego przypominamy kierowcom, jak powinni się zachowywać w stosunku do niechronionych uczestników ruchu drogowego.
Dla pacjentów tanio nie zawsze znaczy lepiej

2023-04-12

Dla pacjentów tanio nie zawsze znaczy lepiej

Projekt ustawy o refundacji leków i wyrobów medycznych wprowadza zapis, który daje Ministrowi Zdrowia możliwość ustalania cen na wyroby medyczne stosowane w ramach świadczenia gwarantowanego. Zdaniem lekarzy i pacjentów ograniczenie swobody wyboru wyrobów medycznych ograniczy dostęp do innowacyjnych technologii, a tym samym pogorszy bezpieczeństwo pacjentów.
Polscy przetwórcy i producenci mleka chcą zmniejszyć ich negatywny wpływ na środowisko

2023-04-12

Polscy przetwórcy i producenci mleka chcą zmniejszyć ich negatywny wpływ na środowisko

Sektor produkcji i przetwórstwa mleka – podobnie jak całe rolnictwo – stoi przed wyzwaniami wynikającymi ze zrównoważonego rozwoju i koniecznością redukowania swojego wpływu na środowisko. To nie tylko efekt wymogów stawianych przez Europejski Zielony Ład, ale i rosnących oczekiwań konsumentów. Dlatego organizacje branżowe zawiązały porozumienie, którego celem ma być wypracowanie standardów produkcji mleka łączących cele ekonomiczne i jakościowe z wymogami środowiskowymi i dbałością o etyczną stronę prowadzenia biznesu. – Chcemy zrobić coś konkretnego, pozytywnego, aby mleczarstwo i hodowla bydła mogły się przyczynić do ograniczania wpływu rolnictwa na środowisko – mówi Marcin Hydzik, prezes Związku Polskich Przetwórców Mleka. 
Przemoc wobec kobiet w ciąży ma więcej konsekwencji niż myślimy

2023-04-11

Przemoc wobec kobiet w ciąży ma więcej konsekwencji niż myślimy

Niestety, przemoc domowa względem kobiet to wcale nie rzadkość. Może przybierać różną postać - od agresji fizycznej, przez seksualną, po dręczenie psychiczne. Jeśli poddana jest jej kobieta w ciąży, konsekwencje dotyczą nie tylko jej, ale i rozwijającego się zarodka i płodu. A szkodliwa jest wszelka przemoc: i ta fizyczna, i psychiczna, i seksualna, i ekonomiczna. Dowiedz się więcej.
Kultura jazdy samochodem – co trzeba wiedzieć?

2023-04-11

Kultura jazdy samochodem – co trzeba wiedzieć?

Poruszanie się samochodem po drodze wymaga od wszystkich uczestników ruchu drogowego stosowania się do przepisów, aby zachować bezpieczeństwo. Kierowcy często zapominają o tym, że nie są sami na drodze i nie stosują się do podstawowych zasad bezpieczeństwa oraz życzliwości i uprzejmości.
Pracodawcy z nowymi licznymi obowiązkami dotyczącymi pracy zdalnej

2023-04-10

Pracodawcy z nowymi licznymi obowiązkami dotyczącymi pracy zdalnej

Polacy polubili pracę zdalną. Jak wynika z badania firmy ADP „People at Work 2022: A Global Workforce View”, ponad 41 proc. pracowników w wieku 34–44 lata twierdzi, że praca wykonywana z domu ułatwia im funkcjonowanie. Blisko 39 proc. badanych Polaków przyznaje, że ułatwia ona bycie pracującym rodzicem. Wchodzące właśnie w życie zmiany w Kodeksie pracy uregulują kwestię pracy zdalnej, wprowadzając jednocześnie szereg obowiązków po stronie pracodawcy i pracownika.
Nie wystarczy odpowiednie menu

2023-04-10

Nie wystarczy odpowiednie menu

Zjedzenie dosłownie szczypty mąki żytniej czy pszennej wystarczy, by osoba cierpiąca na celiakię doznała przykrych dolegliwości. Jeśli przy wielkanocnym stole ma zasiąść gość, który musi być na diecie bezglutenowej, warto wiedzieć, że ważne jest nie tylko skomponowanie menu bez glutenu, ale i zadbanie, by potrawy z niego nie sąsiadowały bezpośrednio z tymi z glutenem. Dowiedz się więcej.
Polacy częściej szukają wakacji poza sezonem

2023-04-04

Polacy częściej szukają wakacji poza sezonem

Im więcej informacji o recesji i inflacji, tym większe zainteresowanie podróżami zagranicznymi – taki przewrotny wniosek można wysnuć z raportu Polskiej Izby Turystyki i multiagentów: Wakacje.pl, Travelplanet.pl i Fly.pl. Z analizy rezerwacji w sezonie zimowym wynika, że popyt na wyjazdy nie osłabł nawet mimo wzrostu kosztów podróżowania, który oscyluje wokół stopy inflacji. Eksperci oceniają, że w kolejnych miesiącach także nie spodziewają się spowolnienia w sprzedaży, co najwyżej Polacy częściej będą szukać atrakcyjnych cenowo okazji poza sezonem.
Czy kryzys gospodarczy odbił się na polskim rynku pracy?

2023-04-03

Czy kryzys gospodarczy odbił się na polskim rynku pracy?

Główny Urząd Statystyczny przedstawił dane dotyczące bezrobocia w 2022 roku. Wskaźnik stopy bezrobocia w grudniu ubiegłego roku wyniósł 5,2% (wobec 5,4% w grudniu 2021 r.). Kryzys gospodarczy wywarł jednak znaczący wpływ na nastroje panujące wśród pracowników. Ponadto jego konsekwencje mogą mocno dać się we znaki Polakom w 2023 roku. Jak będzie wyglądać sytuacja na rynku pracy?
Rok po zmianie systemu rozliczeń fotowoltaika wciąż na fali wzrostowej

2023-04-02

Rok po zmianie systemu rozliczeń fotowoltaika wciąż na fali wzrostowej

W kwietniu br. minie rok, odkąd zmieniły się zasady rozliczania nowych prosumentów za energię z przydomowych instalacji fotowoltaicznych przekazywaną do sieci i z niej pobieraną. – Sytuacja cenowa i geopolityczna powodują, że mimo zmiany tego systemu rozliczeń odbiorcy wciąż sięgają po fotowoltaikę – mówi Dominika Taranko, dyrektorka Forum Energii i Klimatu w Związku Przedsiębiorców i Pracodawców. Jak wskazuje, firmy i inwestorów indywidualnych do takich inwestycji skłania niestabilna sytuacja na rynku energii i rosnące ceny prądu. Coraz większym problemem jest jednak niewystarczająca przepustowość krajowych sieci elektroenergetycznych, a w efekcie – rosnąca liczba decyzji odmownych dotyczących przyłączenia do nich instalacji PV.