Gamerzy to nie zawsze „kanapowcy”

Ocena:

0/5 | 0 głosów

Introwertyk, spędzający całe dnie przy komputerze czy grający w gry na telefon, stroniący od sportu i zdrowego trybu życia. Kiedy myślimy o fanach gier, to nierzadko taki obraz rysuje nam się w głowie. Tymczasem, gamerzy to nie tylko esportowcy, ale także osoby, które w realnym życiu mocno skupiają się na swoim zdrowiu i kondycji.

źródło: pixabay.com

Według badań naukowców z Queensland University of Technology, przeprowadzonych na grupie ponad 1400 zawodników z 65 krajów wynika, że jedynie 4 proc. z nich jest narażonych na otyłość. Najlepsi gracze esportowi spędzają nawet godzinę dziennie na siłowni. Z kolei według raportu AdColony „The life of Mobile Gamer”, już 4 na 10 graczy mobilnych monitoruje jednocześnie swoją aktywność fizyczną za pomocą apek. W Polsce widoczny jest podobny trend. Gry i aplikacje mobilne gromadzą przed ekranami bardzo zróżnicowaną publiczność. To nie tylko wartościowi użytkownicy dla samych twórców aplikacji, ale przede wszystkim kluczowi odbiorcy i potencjalni klienci dla marek sportowych. O tym, jak tę wiedzę przeciętny marketingowiec może wykorzystać przy tworzeniu kampanii marketingowej – podpowiadają eksperci Mobiem Polska.

 

Gry na telefon i aplikacje mobilne  

84,4 mln – tylu jest obecnie użytkowników aplikacji zdrowotnych/fitness. Wielu z tych entuzjastów zdrowego trybu życia, to także regularni gracze mobilni. Użytkownicy najczęściej sięgają po narzędzia pozwalające: monitorować aktywność fizyczną typu Google Fit (40 proc.), spalanie kalorii (26 proc.) czy sen (14 proc.)1.

Globalne badania pokazują, że nawet 4 na 10 graczy mobilnych śledzi również swoją aktywność fizyczną przy pomocy aplikacji i jest to 2 razy więcej niż w przypadku przeciętnego konsumenta. Tak wynika z raportu AdColony „The Life of the Mobile Gamer2”. Może się to wydawać dość zaskakujące, biorąc pod uwagę powszechnie panujący stereotyp gracza wpatrzonego w ekran telefonu lub komputera. Mobilni gracze nie tylko używają aplikacji do śledzenia kondycji, spalonych kalorii czy jakości snu. Znaczna część tej grupy korzysta również z apek w celach medycznych jak np. realizacja recept, przypomnień o lekach i do rezerwowania wizyt lekarskich – mówi Michał Giera, Mobiem Polska.

 

Gry mobilne: Sportowy reżim zawodowego gamera

Choć zawodowi gracze to wyższy poziom zaawansowania w świecie gier i e-sportu, to warto o nich wspomnieć choćby ze względu na to, że na tym polu jeszcze bardziej widoczne jest to, jak daleko od stereotypu jest „prawdziwy” gracz. Dlaczego? Harmonogram dnia gamingowego wyjadacza jest napięty i podlega ścisłym regułom. Na pewno nie dziwi fakt, że muszą oni poświęcać dużo czasu na ćwiczenia w świecie wirtualnym. Wydawać by się mogło, że to wystarczy. Okazuje, się, że wielu z nich dba również o kondycję fizyczną. Dlaczego? Bo to idealne uzupełnienie do treningu w onlinowej rzeczywistości. Dzięki temu mogą uniknąć bólu nadgarstków, pleców czy innych dolegliwości, które mogą zaważyć na rezultatach gry.

Od wielu lat obserwujemy środowisko gamingowe, a w szczególności to związane z grami mobilnymi. Wiemy, że wokół wizerunku gracza narosło wiele mitów, często nieprawdziwych i krzywdzących. Obecnie graczami mogą być wszyscy. W tej przestrzeni znajdziemy różne pokolenia, od baby boomersów po najmłodszych, osoby prowadzące zróżnicowany tryb życia, niejednokrotnie bardzo aktywny. Z tego względu przestrzeń gier mobilnych będzie odpowiednia do realizacji naprawdę różnorodnych kampanii reklamowych – dodaje Magdalena Wąsikowska – Gal, Marketing Manager, Mobiem Polska.

Są też gry mobilne, które łączą wirtualną rozgrywkę z aktywnością fizyczną w jednym. I są dostępne dla przeciętnego gracza, nie tylko tego zawodowego. Mowa oczywiście o grach terenowych na telefon. Co więcej, otwierają one niestandardowe możliwości przed marketerami. W nienachalny sposób można przemycić informacje o brandzie, np. sponsorując questy w grze lub personalizując skórki czy przedmioty oznaczone logiem firmy. Dla marek sportowych środowisko gier terenowych to idealne miejsce do komunikowania się z potencjalnym konsumentem za pomocą mobilnych reklam – dodaje Michał Pietruszka, Head of Mobile Product, Mobiem Polska.

 

Gry mobilne – dlaczego warto, aby marki były aktywne właśnie tam?

To, że zamieniliśmy ekrany komputerów stacjonarnych, na ekrany smartfonów, nie trzeba już nikomu udowadniać. Taką mamy rzeczywistość. A co to znaczy dla marek? Przede wszystkim to, że powinny korzystać z niestandardowych form przekazu w mobile’u i aplikacjach. Czy jest miejsce, które łączy te dwa elementy? Odpowiedzią zdaje się być mobile gaming.  

Przekonują do tego również statystyki. Według raportu „Life of the Mobile Gamer” już 9 na 10 graczy przyznało, że woli oglądać reklamy niż płacić za nagrody w grze. To jest jedna strona medalu. A co z konwersją i dokonaniem zakupu? Okazuje się, że 87 proc. ankietowanych pamięta wyświetlane komunikaty podczas grania. Już blisko 4 na 10 użytkowników idzie dalej i klika w link, na który natknęli się podczas rozgrywki. Po wyświetleniu reklamy 22 proc. graczy wyszukuje produkt/markę w internecie, a 17 proc. zapoznało się z recenzjami dotyczącymi produktu/brandu. 8 proc. ankietowanych wyznało, że kupiło coś bezpośrednio po obejrzeniu przekazu reklamowego3 - mówi Michał Giera, Mobiem Polska.

Świat sportu i gier przenika się zarówno w świecie realnym jak i wirtualnym. Na gruncie rywalizacji tworzy się niepowtarzalna okazja do tego, by docierać do zaangażowanej grupy gamerów – zarówno tych profesjonalnych, jak i amatorów. Te okazje podsycają również cykliczne wydarzenia sportowe, jak Igrzyska Olimpijskie, Mundial czy rozgrywki NBA. To wtedy bardziej niż kiedykolwiek konsumenci są skłonni do zakupu sportowych akcesoriów, jak sneakersy (48 proc.), ubrania (36 proc.) oraz różnego rodzaju piłki (32 proc.)4. Globalne marki, które dostrzegły potencjał gier przeznaczają coraz większe budżety na kampanie w tej przestrzeni reklamowej.

 

źródło: media.lightscape.pl

 

1 AdColony i GWI, „Life of the mobile gamer” 2021

2 AdColony i GWI „Life of the mobile gamer” 2021

3 Raport AdColony i GWI „The Life of Mobile Gamer” 2021

4 Raport AdColony, „Poland Summer Games”, 2021

INNE ARTYKUŁY Z TEGO DZIAŁU
Kierowco uważaj na rowerzystów!

2023-04-13

Kierowco uważaj na rowerzystów!

Sezon rowerowy i motocyklowy już się rozpoczął. Coraz więcej amatorów jazdy na jednośladzie pojawia się na drogach, dlatego przypominamy kierowcom, jak powinni się zachowywać w stosunku do niechronionych uczestników ruchu drogowego.
Dla pacjentów tanio nie zawsze znaczy lepiej

2023-04-12

Dla pacjentów tanio nie zawsze znaczy lepiej

Projekt ustawy o refundacji leków i wyrobów medycznych wprowadza zapis, który daje Ministrowi Zdrowia możliwość ustalania cen na wyroby medyczne stosowane w ramach świadczenia gwarantowanego. Zdaniem lekarzy i pacjentów ograniczenie swobody wyboru wyrobów medycznych ograniczy dostęp do innowacyjnych technologii, a tym samym pogorszy bezpieczeństwo pacjentów.
Polscy przetwórcy i producenci mleka chcą zmniejszyć ich negatywny wpływ na środowisko

2023-04-12

Polscy przetwórcy i producenci mleka chcą zmniejszyć ich negatywny wpływ na środowisko

Sektor produkcji i przetwórstwa mleka – podobnie jak całe rolnictwo – stoi przed wyzwaniami wynikającymi ze zrównoważonego rozwoju i koniecznością redukowania swojego wpływu na środowisko. To nie tylko efekt wymogów stawianych przez Europejski Zielony Ład, ale i rosnących oczekiwań konsumentów. Dlatego organizacje branżowe zawiązały porozumienie, którego celem ma być wypracowanie standardów produkcji mleka łączących cele ekonomiczne i jakościowe z wymogami środowiskowymi i dbałością o etyczną stronę prowadzenia biznesu. – Chcemy zrobić coś konkretnego, pozytywnego, aby mleczarstwo i hodowla bydła mogły się przyczynić do ograniczania wpływu rolnictwa na środowisko – mówi Marcin Hydzik, prezes Związku Polskich Przetwórców Mleka. 
Przemoc wobec kobiet w ciąży ma więcej konsekwencji niż myślimy

2023-04-11

Przemoc wobec kobiet w ciąży ma więcej konsekwencji niż myślimy

Niestety, przemoc domowa względem kobiet to wcale nie rzadkość. Może przybierać różną postać - od agresji fizycznej, przez seksualną, po dręczenie psychiczne. Jeśli poddana jest jej kobieta w ciąży, konsekwencje dotyczą nie tylko jej, ale i rozwijającego się zarodka i płodu. A szkodliwa jest wszelka przemoc: i ta fizyczna, i psychiczna, i seksualna, i ekonomiczna. Dowiedz się więcej.
Kultura jazdy samochodem – co trzeba wiedzieć?

2023-04-11

Kultura jazdy samochodem – co trzeba wiedzieć?

Poruszanie się samochodem po drodze wymaga od wszystkich uczestników ruchu drogowego stosowania się do przepisów, aby zachować bezpieczeństwo. Kierowcy często zapominają o tym, że nie są sami na drodze i nie stosują się do podstawowych zasad bezpieczeństwa oraz życzliwości i uprzejmości.
Pracodawcy z nowymi licznymi obowiązkami dotyczącymi pracy zdalnej

2023-04-10

Pracodawcy z nowymi licznymi obowiązkami dotyczącymi pracy zdalnej

Polacy polubili pracę zdalną. Jak wynika z badania firmy ADP „People at Work 2022: A Global Workforce View”, ponad 41 proc. pracowników w wieku 34–44 lata twierdzi, że praca wykonywana z domu ułatwia im funkcjonowanie. Blisko 39 proc. badanych Polaków przyznaje, że ułatwia ona bycie pracującym rodzicem. Wchodzące właśnie w życie zmiany w Kodeksie pracy uregulują kwestię pracy zdalnej, wprowadzając jednocześnie szereg obowiązków po stronie pracodawcy i pracownika.
Nie wystarczy odpowiednie menu

2023-04-10

Nie wystarczy odpowiednie menu

Zjedzenie dosłownie szczypty mąki żytniej czy pszennej wystarczy, by osoba cierpiąca na celiakię doznała przykrych dolegliwości. Jeśli przy wielkanocnym stole ma zasiąść gość, który musi być na diecie bezglutenowej, warto wiedzieć, że ważne jest nie tylko skomponowanie menu bez glutenu, ale i zadbanie, by potrawy z niego nie sąsiadowały bezpośrednio z tymi z glutenem. Dowiedz się więcej.
Polacy częściej szukają wakacji poza sezonem

2023-04-04

Polacy częściej szukają wakacji poza sezonem

Im więcej informacji o recesji i inflacji, tym większe zainteresowanie podróżami zagranicznymi – taki przewrotny wniosek można wysnuć z raportu Polskiej Izby Turystyki i multiagentów: Wakacje.pl, Travelplanet.pl i Fly.pl. Z analizy rezerwacji w sezonie zimowym wynika, że popyt na wyjazdy nie osłabł nawet mimo wzrostu kosztów podróżowania, który oscyluje wokół stopy inflacji. Eksperci oceniają, że w kolejnych miesiącach także nie spodziewają się spowolnienia w sprzedaży, co najwyżej Polacy częściej będą szukać atrakcyjnych cenowo okazji poza sezonem.
Czy kryzys gospodarczy odbił się na polskim rynku pracy?

2023-04-03

Czy kryzys gospodarczy odbił się na polskim rynku pracy?

Główny Urząd Statystyczny przedstawił dane dotyczące bezrobocia w 2022 roku. Wskaźnik stopy bezrobocia w grudniu ubiegłego roku wyniósł 5,2% (wobec 5,4% w grudniu 2021 r.). Kryzys gospodarczy wywarł jednak znaczący wpływ na nastroje panujące wśród pracowników. Ponadto jego konsekwencje mogą mocno dać się we znaki Polakom w 2023 roku. Jak będzie wyglądać sytuacja na rynku pracy?
Rok po zmianie systemu rozliczeń fotowoltaika wciąż na fali wzrostowej

2023-04-02

Rok po zmianie systemu rozliczeń fotowoltaika wciąż na fali wzrostowej

W kwietniu br. minie rok, odkąd zmieniły się zasady rozliczania nowych prosumentów za energię z przydomowych instalacji fotowoltaicznych przekazywaną do sieci i z niej pobieraną. – Sytuacja cenowa i geopolityczna powodują, że mimo zmiany tego systemu rozliczeń odbiorcy wciąż sięgają po fotowoltaikę – mówi Dominika Taranko, dyrektorka Forum Energii i Klimatu w Związku Przedsiębiorców i Pracodawców. Jak wskazuje, firmy i inwestorów indywidualnych do takich inwestycji skłania niestabilna sytuacja na rynku energii i rosnące ceny prądu. Coraz większym problemem jest jednak niewystarczająca przepustowość krajowych sieci elektroenergetycznych, a w efekcie – rosnąca liczba decyzji odmownych dotyczących przyłączenia do nich instalacji PV.