Medialny fenomen Kerfusia

Ocena:

0/5 | 0 głosów

Kerfuś, czyli sympatyczny robot o kocim pyszczku, zawojował na jesieni polski internet. Nagrania, zdjęcia i memy pokazujące robota podbiły sieć, a on sam, jak przystało na prawdziwą gwiazdę, ruszył w tournée po naszym kraju. Carrefour wraz z PSMM Monitoring & More zbadał fenomen jego obecności w polskich mediach tradycyjnych, internetowych i społecznościowych.

źródło: Carrefour

Sympatyczny samojezdny robot w sklepach Carrefour pojawił się pod koniec września. Od razu wzbudził ogromne zainteresowanie klientów, którzy chętnie udostępniali zrobione z nim zdjęcia w popularnych serwisach społecznościowych. Od 22 września do 30 listopada br. dyskusja na temat Kerfusia wygenerowała aż 17,6 tys. wzmianek, których ekwiwalent reklamowy wyniósł ponad 1,5 mln zł.

Najpopularniejszym miejscem rozmów na temat nowej gwiazdy był zdecydowanie Twitter, skąd pochodzi prawie 65 proc. wpisów. Co czwarta wzmianka pojawiła się na YouTubie, a podium z 4 proc. udziałem w dyskusji zamyka Facebook. Sporo, bo ponad 500 filmików i komentarzy o robocie pojawiło się również na TikToku.

Wykorzystanie przyjaznej technologii do promocji marek nie jest nowym pomysłem, ale w przypadku Kerfusia zostało wykonane po mistrzowsku – komentuje Katarzyna Popławska – kierownik marketingu i PR w PSMM Monitoring & More. Możliwość wejścia z robotem w interakcję i koci wygląd spotkały się z niezwykle przyjaznymi reakcjami klientów i wywołały falę memów. Osoby odwiedzające sklepy Carrefour masowo udostępniały w social mediach zdjęcia z robotem. Kerfuś okazał się robokotem z charakterkiem, co dodatkowo przysporzyło mu popularności. Nagranie z jego odpowiedzią „Nie dotykaj moich uszu, miau!” stało się viralem na TikToku, Twitterze i Wykopie. Śmiało można powiedzieć, że Kerfuś w pewnym momencie został królem Internetu, wyprzedzając w trendach w wyszukiwaniach Google Roberta Lewandowskiego, czy Igę Świątek – dodaje Popławska.

Kerfuś pojawiał się głównie w towarzystwie takich określeń jak „innowacyjna technologia”, „internetowa sława”, „internetowy fenomen”, „wsparcie sprzedaży”, „gwiazda internetu” i „ogromne zainteresowanie”. Robota nazywano czasami „królem polskiego internetu”, a jego sława przełożyła się na propozycję, aby słowo “Kerfuś” stało się kandydatem na Młodzieżowe Słowo Roku 2022.

Kerfuś to obecnie najpopularniejszy robot w Polsce, który wzbudza ogromne zainteresowanie nie tylko w internecie, co potwierdzają wyniki badania, ale także w rzeczywistości. Jego popularność w sieci sprawiła, że sklepy Carrefour odwiedzane są przez wielu nowych klientów, którzy później dzielą się spotkaniem z Kerfusiem w mediach społecznościowych. Prawie 18 tys. wzmianek uczyniło z niego prawdziwą gwiazdę internetu. Kerfuś, który na początku swojej pracy miał za zadanie wspierać sprzedaż, jest teraz naszym ambasadorem – mówi Sylwester Mroczek, manager Działu Rozwoju Formatów i Konceptów Handlowych w Carrefour Polska

W mediach tradycyjnych na temat Kerfusia pojawiło się 228 publikacji. Większość z nich pochodziła z portali spożywczo-handlowych, z których najbardziej aktywny był Portal Spożywczy. Tematem sympatycznego robota zainteresowały się również media marketingowe oraz technologiczne. Ekwiwalent reklamowy wygenerowanych publikacji wyniósł ponad 1,7 mln zł.

 

Gwiazda Internetu, ale nie tylko

Kerfuś, w ślad za prośbami od fanów, rozpoczął projektowanie swojej kolekcji ubrań. Efekty jego pracy można kupić w ponad 30 wybranych sklepach sieci Carrefour, gdzie dostępne są produkty z limitowanej kolekcji odzieży stworzonej w duchu streetwear. Na klientów czekają koszulki w dwóch wzorach – jednostronnym (w cenie 39,99 zł) oraz dwustronnym za 49,99 zł. Aby skompletować zestaw warto też dokupić modny, kerfusiowy kapelusz w cenie 19,99 zł. Kolekcja dostępna jest do wyczerpania zapasów.

 

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce blisko 950 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw. Więcej informacji o naszej działalności pod adresem serwiskorporacyjny.carrefour.pl, na Twitterze (@CarrefourPolska) oraz LinkedInie (CarrefourPolska).

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2021 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 81,2 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie.

 

źródło: PSMM Monitoring & More

INNE ARTYKUŁY Z TEGO DZIAŁU
Rozrywkowe wydatki i nawyki Polaków

2023-03-27

Rozrywkowe wydatki i nawyki Polaków

Dla 39% zapytanych Polaków 100 zł miesięcznie to kwota, jaką mogą przeznaczyć na aktywności w czasie wolnym. Budżet miesięczny  na rozrywkę na poziomie od 100 do 300 zł wskazało także 39% respondentów. Z kolei 14% ankietowanych zadeklarowało, że dysponuje budżetem od 300 do 500 zł miesięcznie na przyjemności i rozwój hobby. To wnioski pochodzące z badania „Nawyki Polaków spędzania czasu wolnego” zrealizowanego przez serwis Prezentmarzeń.
Jest kolejny powód, by żyć zdrowo

2023-03-26

Jest kolejny powód, by żyć zdrowo

Lekarze często mówią, że rokowanie w danej chorobie w dużej mierze zależy od tego, w jakim stanie jest pacjent w momencie podejmowania terapii. I zwykle im lepszym, tym lepsze rokowanie. A - jak donoszą naukowcy - jakość życia przed leczeniem onkologicznym wpływa też na tolerancję chemioterapii. Nie zapominajmy też, że takie elementy życia, o których decydujemy, jak dieta oraz ruch, obniżają ryzyko samej choroby.
U połowy ludzi nadmierne spożycie kawy może prowadzić do problemów z nerkami

2023-03-25

U połowy ludzi nadmierne spożycie kawy może prowadzić do problemów z nerkami

Kawa od kilku lat jest w Polsce elementem oficjalnych zaleceń dietetycznych, a zdecydowana większość Polaków pije ją codziennie. Przypisuje się jej szereg prozdrowotnych właściwości, w tym m.in. wspomaganie profilaktyki Alzheimera, chorób układu sercowo-naczyniowego czy cukrzycy. Jednak najnowsze badania naukowców z Kanady i Włoch wykazały, że u części ludzi nadmierne spożycie kawy może prowadzić do dysfunkcji nerek, za co odpowiada obecność określonego wariantu genu CYP1A2. Ma go połowa populacji, która w efekcie metabolizuje kofeinę czterokrotnie wolniej. Zdaniem badaczy nie oznacza to jednak konieczności rezygnacji z kawy, a jedynie ograniczenie jest spożycia.
Jak sprawdzić liczbę swoich punktów karnych?

2023-03-24

Jak sprawdzić liczbę swoich punktów karnych?

Punkty karne są obecnie ważne przez dwa lata od dnia uiszczenia kary grzywny. Nie wiecie, ile macie punktów na swoim koncie? Możecie to bardzo łatwo sprawdzić – przez Internet lub w komisariacie policji. Sprawdźcie instrukcję, jak to zrobić!
Nutri – trychologia jako nowy trend, czyli naukowy wpływ naturalnych ekstraktów roślinnych na włosy

2023-03-24

Nutri – trychologia jako nowy trend, czyli naukowy wpływ naturalnych ekstraktów roślinnych na włosy

Nowym trendem w trychologii jest wykorzystanie ekstraktów roślinnych, które wykazują właściwości wspierające  w hamowanie wypadania włosów i stymulowanie ich do wzrostu. Uzupełnienie diety o te składniki może wspierać wzrostu włosów, wsparać mikrokrążenia w skórze, poprawiać pigmentację włosów czy wykazywać działanie antyoksydacyjne.
Rząd wciąż będzie wspierał samorządy w zapewnieniu wkładu własnego przy funduszach UE

2023-03-23

Rząd wciąż będzie wspierał samorządy w zapewnieniu wkładu własnego przy funduszach UE

Beneficjenci programów regionalnych wciąż mogą liczyć na wsparcie rządu przy zapewnieniu części wkładu własnego - zapewniła wiceminister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak. W najbliższym czasie MFiPR ma przystąpić do aktualizacji kontraktów programowych w zakresie takiego wsparcia.
Aktywne uczenie i elastyczność będą jednymi z kluczowych kompetencji przyszłości

2023-03-23

Aktywne uczenie i elastyczność będą jednymi z kluczowych kompetencji przyszłości

– Szybka cyfryzacja i rozwój koncepcji przemysłu 4.0 wymuszają nabywanie nowych umiejętności w obszarach takich jak nowe technologie, cyberbezpieczeństwo, robotyzacja czy analiza danych. Jednocześnie, wraz z postępującą automatyzacją, na znaczeniu zyskują kompetencje miękkie, w których maszyny nie będą w stanie zastąpić ludzi. W tych szybko zmieniających się realiach rynku pracy jedną z kluczowych kompetencji przyszłości jest więc dążenie do samorozwoju, aktywne uczenie się i stałe podnoszenie swoich umiejętności – wskazuje Aleksandra Kowalik z PKO BP.
Czy w Polsce zabraknie wody?

2023-03-22

Czy w Polsce zabraknie wody?

Wiele krajów zmaga się z postępującą suszą. Ten problem nie jest obcy również Polsce. Na tle Europy mamy jedne z najmniejszych odnawialnych zasobów wody pitnej na mieszkańca. Czy grożą nam całkowite wyschnięcia rzek i brak wody w kranach?
Ponad milion Polaków gra online u nielegalnych bukmacherów

2023-03-16

Ponad milion Polaków gra online u nielegalnych bukmacherów

Mimo podjętych w ostatnich latach działań zmierzających do uszczelnienia branży hazardowej szara strefa w tym obszarze wciąż ma się dobrze. Według wyliczeń EY stanowi ona ponad połowę całego rynku kasyn i zakładów bukmacherskich online, a według danych H2 Gambling ze stron nielegalnych operatorów korzysta w Polsce nawet 1,2 mln klientów. Jak wskazuje prezes Superbet Polska Adam Lamentowicz, powodem jest przede wszystkim nadmierne obciążenie fiskalne legalnie działającej części branży. Dlatego jej przedstawiciele apelują o lepszą współpracę z organami państwa w celu wypracowania lepszych rozwiązań. – Mamy ten sam problem i tego samego przeciwnika, więc powinniśmy łączyć siły z regulatorem i całym rynkiem – mówi Adam Lamentowicz.
Kobieca piłka nożna wreszcie ruszyła z miejsca

2023-03-16

Kobieca piłka nożna wreszcie ruszyła z miejsca

– Kobiecy futbol znajduje się w punkcie zwrotnym, dlatego konieczne jest strategiczne podejście do tematu, żeby wykorzystać tę dynamikę – wskazał PZPN w opublikowanej na początku lutego „Strategii piłki nożnej kobiet w Polsce na lata 2022–2026”. Wśród jej założeń jest m.in. podwojenie w ciągu trzech lat liczby zawodniczek, trenerek i sędzi zaangażowanych w piłkę nożną. – Kobieca piłka nożna w Europie i na świecie stale się rozwija – zauważa Grzegorz Stefanowicz, dyrektor Departamentu Piłkarstwa Kobiecego w PZPN. Związek stara się o organizację mistrzostw Europy w kobiecej piłce w 2025 roku. Decyzja UEFA w tej sprawie powinna zapaść już w kwietniu.