Misie dla Ukrainy

Ocena:

0/5 | 0 głosów

W dniu 25 listopada przypada Światowy Dzień Pluszowego Misia, jednej z ulubionych zabawek najmłodszych, która symbolizuje ciepło i opiekuńczość. Ta niepozorna maskotka może także skutecznie pomagać dzieciom w potrzebie, jak pokazuje przykład współpracy Fundacji Świętego Mikołaja i firmy Pepco. Do sklepów sieci trafiła właśnie nowa kolekcja charytatywnych, pluszowych misiów. Cały dochód z jej sprzedaży zostanie przeznaczony na pomoc dzieciom z Ukrainy - podopiecznym Fundacji.

źródło: Innovation PR

Firma Pepco już od 2019 roku sprzedaje charytatywne, pluszowe misie, z których dochód w całości przeznacza na realizację projektów społecznych na rzecz dzieci. W tym roku dochód z ich sprzedaży w całości przeznaczony zostanie na działalność Przystani Świętego Mikołaja, czyli świetlic działających pod skrzydłami Fundacji Świętego Mikołaja na terenie całej Polski. W ramach Przystani ukraińskie dzieci otrzymują wsparcie edukacyjne i opiekuńcze.

Od początku rosyjskiej inwazji na Ukrainę do Polski przybyło około pół miliona dzieci w wieku szkolnym. Wraz z upływem czasu ich potrzeby zmieniają się, ale nie maleją. Pomoc nadal ma kluczowe znaczenie dla ich integracji, edukacji i harmonijnego rozwoju. Fundacja chce wspierać dzieci w systemowy sposób, dlatego od wybuchu wojny prowadzi w całej Polsce Przystanie Świętego Mikołaja. Są to miejsca tworzone we współpracy z lokalnymi partnerami zgodnie z dewizą „rozumieć i pomagać”.

Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że dzięki Charytatywnym Misiom będziemy mogli pozyskać dodatkowe środki na działanie Przystani Świętego Mikołaja. Są to świetlice działające w całej Polsce, w których odbywają się lekcje języka polskiego, spotkania z psychologami oraz zajęcia integracyjne dla ukraińskich dzieci, które musiały opuścić swój kraj z powodu wojny. Z Pepco współpracujemy nieprzerwanie od 2020 roku. Wspólnie pomogliśmy już setkom dzieci w Polsce: 236 zdolnych uczniów z niezamożnych rodzin otrzymało stypendia na rozwój swoich talentów, a w czasie pandemii kupiliśmy 110 laptopów do nauki zdalnej dzieciom w najtrudniejszej sytuacji. Pepco wspiera także młodzież z małych miejscowości, która prowadzi swoje autorskie projekty lokalne w ramach Akademii Liderów. Razem pomogliśmy także 7 000 dzieci z Ukrainy. Dzięki Charytatywnym Misiom będziemy mogli zebrać środki na kontynuowanie tej pomocy. – mówi Joanna Paciorek, dyrektor Fundacji Świętego Mikołaja.

Pluszowe, charytatywne misie w nowych ubrankach będą dostępne w sklepach sieci Pepco w Polsce co najmniej przez najbliższych 10 miesięcy, więc można będzie dać je komuś w prezencie z różnych okazji. Jedną z nich może być zbliżający się Światowy Dzień Pluszowego Misia, który obchodzony jest 25 listopada, Mikołajki 6 grudnia czy Boże Narodzenie. Charytatywne misie to świetny pomysł na prezent i pomaganie w jednym.

Każdy z nas był dzieckiem i na pewno wie, jak wspaniałym przyjacielem jest pluszowy miś. To stały towarzysz zabaw i pocieszyciel w smutku. Ta myśl przyświecała nam, kiedy pracowaliśmy nad projektem Charytatywnych Misiów. Chcieliśmy, aby nasze pluszaki dawały radość nie tylko dzieciom, które na co dzień się nimi bawią, ale także wspierały te, które znalazły się w trudnej sytuacji życiowej. Cieszymy się, że klienci pokochali nasze Charytatywne Misie, a cała akcja rozszerza się na kolejne rynki. W ten sposób wspólnie niesiemy pomoc potrzebującym. – mówi Katarzyna Wilczewska, manager ds. komunikacji korporacyjnej Pepco.

Jak się okazuje miś może być zarówno wspaniałą zabawką, jak również gestem pomocy dzieciom w potrzebie. Kupując charytatywnego misia Pepco można wraz z Fundacją Świętego Mikołaja pomóc dzieciom z Ukrainy.

 

O Fundacji Świętego Mikołaja

Fundacja Świętego Mikołaja od 1998 roku pomaga dzieciom w potrzebie. Specjalizuje się w wyrównywaniu szans edukacyjnych dzieci i młodzieży. Od 2010 roku fundacja prowadzi ogólnopolski program stypendialny dla zdolnych uczniów z niezamożnych rodzin we współpracy z ponad 300 szkołami z całego kraju oraz program pomocy psychologicznej dla dzieci i młodzieży. Wspiera i szkoli młodzież na lokalnych liderów w ramach projektu Akademia Liderów Fundacji Świętego Mikołaja. W czasie pandemii fundacja przekazywała uczniom w najtrudniejszej sytuacji komputery do nauki zdalnej. Od 2018 roku nieustannie wspiera dzieci z Aleppo w Syrii,  a od 2019 roku – dzieci z Ukrainy. Każdego roku Fundacja Świętego Mikołaja wspiera setki dzieci, by mogły rozwijać swoje talenty i uczyć się tego, o czym marzą.

 

O Pepco

Pepco to najszybciej rozwijająca się europejska sieć handlowa, oferująca odzież dla całej rodziny i artykuły dla domu. Firma posiada blisko 3000 sklepów w 17 krajach: od Estonii po Bułgarię, Włochy i Hiszpanię, w tym ponad 1100 sklepów w Polsce. Dewiza sieci „Poczuj jakość, pokochaj cenę” każdego miesiąca przyciąga miliony klientów, którzy dokonują ponad 25 milionów transakcji. Obecnie sieć zatrudnia ponad 25 tysięcy pracowników, w tym 900 w centrach dystrybucji i tyle samo w poznańskiej centrali.

Pepco prowadzi szeroko zakrojone działania w obszarze zrównoważonego rozwoju w oparciu o strategię obejmującą wszystkie obszary ESG. Celem firmy jest wdrażanie oraz przybliżanie innym zrównoważonych rozwiązań poprzez ograniczanie jej wpływu na środowisko, umożliwianie i pomaganie klientom w dokonywaniu bardziej świadomych, korzystnych dla planety wyborów każdego dnia, wyrównywanie szans dzieci i młodzieży na dobry start w dorosłe życie, a także rozwój pracowników i angażowanie ich w działalność charytatywną.

 

źródło: Innovation PR

INNE ARTYKUŁY Z TEGO DZIAŁU
Kierowco uważaj na rowerzystów!

2023-04-13

Kierowco uważaj na rowerzystów!

Sezon rowerowy i motocyklowy już się rozpoczął. Coraz więcej amatorów jazdy na jednośladzie pojawia się na drogach, dlatego przypominamy kierowcom, jak powinni się zachowywać w stosunku do niechronionych uczestników ruchu drogowego.
Dla pacjentów tanio nie zawsze znaczy lepiej

2023-04-12

Dla pacjentów tanio nie zawsze znaczy lepiej

Projekt ustawy o refundacji leków i wyrobów medycznych wprowadza zapis, który daje Ministrowi Zdrowia możliwość ustalania cen na wyroby medyczne stosowane w ramach świadczenia gwarantowanego. Zdaniem lekarzy i pacjentów ograniczenie swobody wyboru wyrobów medycznych ograniczy dostęp do innowacyjnych technologii, a tym samym pogorszy bezpieczeństwo pacjentów.
Polscy przetwórcy i producenci mleka chcą zmniejszyć ich negatywny wpływ na środowisko

2023-04-12

Polscy przetwórcy i producenci mleka chcą zmniejszyć ich negatywny wpływ na środowisko

Sektor produkcji i przetwórstwa mleka – podobnie jak całe rolnictwo – stoi przed wyzwaniami wynikającymi ze zrównoważonego rozwoju i koniecznością redukowania swojego wpływu na środowisko. To nie tylko efekt wymogów stawianych przez Europejski Zielony Ład, ale i rosnących oczekiwań konsumentów. Dlatego organizacje branżowe zawiązały porozumienie, którego celem ma być wypracowanie standardów produkcji mleka łączących cele ekonomiczne i jakościowe z wymogami środowiskowymi i dbałością o etyczną stronę prowadzenia biznesu. – Chcemy zrobić coś konkretnego, pozytywnego, aby mleczarstwo i hodowla bydła mogły się przyczynić do ograniczania wpływu rolnictwa na środowisko – mówi Marcin Hydzik, prezes Związku Polskich Przetwórców Mleka. 
Przemoc wobec kobiet w ciąży ma więcej konsekwencji niż myślimy

2023-04-11

Przemoc wobec kobiet w ciąży ma więcej konsekwencji niż myślimy

Niestety, przemoc domowa względem kobiet to wcale nie rzadkość. Może przybierać różną postać - od agresji fizycznej, przez seksualną, po dręczenie psychiczne. Jeśli poddana jest jej kobieta w ciąży, konsekwencje dotyczą nie tylko jej, ale i rozwijającego się zarodka i płodu. A szkodliwa jest wszelka przemoc: i ta fizyczna, i psychiczna, i seksualna, i ekonomiczna. Dowiedz się więcej.
Kultura jazdy samochodem – co trzeba wiedzieć?

2023-04-11

Kultura jazdy samochodem – co trzeba wiedzieć?

Poruszanie się samochodem po drodze wymaga od wszystkich uczestników ruchu drogowego stosowania się do przepisów, aby zachować bezpieczeństwo. Kierowcy często zapominają o tym, że nie są sami na drodze i nie stosują się do podstawowych zasad bezpieczeństwa oraz życzliwości i uprzejmości.
Pracodawcy z nowymi licznymi obowiązkami dotyczącymi pracy zdalnej

2023-04-10

Pracodawcy z nowymi licznymi obowiązkami dotyczącymi pracy zdalnej

Polacy polubili pracę zdalną. Jak wynika z badania firmy ADP „People at Work 2022: A Global Workforce View”, ponad 41 proc. pracowników w wieku 34–44 lata twierdzi, że praca wykonywana z domu ułatwia im funkcjonowanie. Blisko 39 proc. badanych Polaków przyznaje, że ułatwia ona bycie pracującym rodzicem. Wchodzące właśnie w życie zmiany w Kodeksie pracy uregulują kwestię pracy zdalnej, wprowadzając jednocześnie szereg obowiązków po stronie pracodawcy i pracownika.
Nie wystarczy odpowiednie menu

2023-04-10

Nie wystarczy odpowiednie menu

Zjedzenie dosłownie szczypty mąki żytniej czy pszennej wystarczy, by osoba cierpiąca na celiakię doznała przykrych dolegliwości. Jeśli przy wielkanocnym stole ma zasiąść gość, który musi być na diecie bezglutenowej, warto wiedzieć, że ważne jest nie tylko skomponowanie menu bez glutenu, ale i zadbanie, by potrawy z niego nie sąsiadowały bezpośrednio z tymi z glutenem. Dowiedz się więcej.
Polacy częściej szukają wakacji poza sezonem

2023-04-04

Polacy częściej szukają wakacji poza sezonem

Im więcej informacji o recesji i inflacji, tym większe zainteresowanie podróżami zagranicznymi – taki przewrotny wniosek można wysnuć z raportu Polskiej Izby Turystyki i multiagentów: Wakacje.pl, Travelplanet.pl i Fly.pl. Z analizy rezerwacji w sezonie zimowym wynika, że popyt na wyjazdy nie osłabł nawet mimo wzrostu kosztów podróżowania, który oscyluje wokół stopy inflacji. Eksperci oceniają, że w kolejnych miesiącach także nie spodziewają się spowolnienia w sprzedaży, co najwyżej Polacy częściej będą szukać atrakcyjnych cenowo okazji poza sezonem.
Czy kryzys gospodarczy odbił się na polskim rynku pracy?

2023-04-03

Czy kryzys gospodarczy odbił się na polskim rynku pracy?

Główny Urząd Statystyczny przedstawił dane dotyczące bezrobocia w 2022 roku. Wskaźnik stopy bezrobocia w grudniu ubiegłego roku wyniósł 5,2% (wobec 5,4% w grudniu 2021 r.). Kryzys gospodarczy wywarł jednak znaczący wpływ na nastroje panujące wśród pracowników. Ponadto jego konsekwencje mogą mocno dać się we znaki Polakom w 2023 roku. Jak będzie wyglądać sytuacja na rynku pracy?
Rok po zmianie systemu rozliczeń fotowoltaika wciąż na fali wzrostowej

2023-04-02

Rok po zmianie systemu rozliczeń fotowoltaika wciąż na fali wzrostowej

W kwietniu br. minie rok, odkąd zmieniły się zasady rozliczania nowych prosumentów za energię z przydomowych instalacji fotowoltaicznych przekazywaną do sieci i z niej pobieraną. – Sytuacja cenowa i geopolityczna powodują, że mimo zmiany tego systemu rozliczeń odbiorcy wciąż sięgają po fotowoltaikę – mówi Dominika Taranko, dyrektorka Forum Energii i Klimatu w Związku Przedsiębiorców i Pracodawców. Jak wskazuje, firmy i inwestorów indywidualnych do takich inwestycji skłania niestabilna sytuacja na rynku energii i rosnące ceny prądu. Coraz większym problemem jest jednak niewystarczająca przepustowość krajowych sieci elektroenergetycznych, a w efekcie – rosnąca liczba decyzji odmownych dotyczących przyłączenia do nich instalacji PV.