Narodowe Centrum Kultury trzecią najlepiej ocenianą marką w Polsce i liderem w branży kultury

Ocena:

0/5 | 0 głosów

Narodowe Centrum Kultury osiągnęło pozycję lidera w branży kultury i jest najsilniejszą medialnie marką tego sektora, uhonorowaną tytułem i statuetką Top Marka 2021 - poinformowało PAP NCK. Przekazano także, że według tzw. indeksu sentymentu NCK zajęło trzecie miejsce w gronie pół tysiąca analizowanych marek, stając na ogólnokrajowym podium jako brązowy medalista tego rankingu.

"Opublikowany dziś ranking Top Marka potwierdził, że Narodowe Centrum Kultury osiągnęło pozycję lidera w branży kultury i jest najsilniejszą medialnie marką tego sektora, uhonorowaną tytułem i statuetką Top Marka 2021" - poinformowało PAP NCK. "Z kolei według tzw. indeksu sentymentu, a więc pod względem jakości przekazów medialnych - ich pozytywnego wydźwięku, Narodowe Centrum Kultury zajęło trzecie miejsce w gronie pół tysiąca analizowanych marek, stając na ogólnokrajowym podium jako brązowy medalista tego rankingu" - podkreślono.

 

XIV edycja największego badania marek w Polsce po raz czwarty dotyczyła 500 marek z 50 branż i objęła 108 mln informacji. W raporcie zostały przeanalizowane materiały z prasy, internetu i mediów społecznościowych, które zostały opublikowane w okresie od 1 lipca 2020 r. do 30 czerwca 2021 r. Jak napisano w informacji przesłanej PAP, jest to "2 mln tekstów prasowych, 16 mln internetowych i 90 mln postów w social mediach".

 

W każdym z sektorów wyłoniono 10 marek, o których było najwięcej wzmianek. W kolejnym etapie natomiast szczegółowo przeanalizowano materiały dotyczące każdej marki, biorąc pod uwagę przyjęte wskaźniki, decydujące ostatecznie o sile marki. "Raport uwzględnia klasyfikację 500 marek oraz rankingi branżowe, w tym ranking marek zajmujących się promocją kultury (I. miejsce NCK)" - czytamy. Pięćdziesięciu najsilniejszym medialnie markom (po jednym w każdej kategorii) przyznano tytuł i statuetkę Top Marka 2021.

 

NCK poinformowało także, że analizie poddano ponadto wydźwięk publikacji jako element oceny jakościowej przekazu na temat marek. "Narodowe Centrum Kultury z indeksem sentymentu na poziomie 4,02, zajęło pod względem tego kryterium trzecią lokatę, zaraz za GLS (firmy kurierskie) i NETTO (markety spożywcze). W top 5 tej kategorii znalazły się także AA (firmy kosmetyczne) – 3,90 oraz Siemens (sprzęt RTV I AGD), który uzyskał indeks sentymentu na poziomie 3,86" - napisano.

 

W bieżącym roku wśród wszystkich pół tysiąca marek uwzględnionych w rankingu, NCK znacząco wzmocniło swoją krajową pozycję. Ta instytucja kultury - jak czytamy - awansowała z ubiegłorocznego środka listy o niemal sto miejsc w górę. W badaniu przeprowadzonym w 2020 r. NCK zajęło 268 pozycję, w tym 7. miejsce w sektorze instytucji kultury.

 

TOP Marka jest badaniem przygotowywanym przez Magazyn PRESS i firmę PRESS-Service Monitoring Mediów. Od 14 lat stanowi źródło wiedzy na temat rynku i efektywności działań z zakresu public relations.

 

"To niejedyne wyróżnienia dla NCK w ostatnim czasie. Tydzień temu, 25 października Centrum zostało uhonorowane statuetką Złotego BohaterONa w kategorii Instytucja za promowanie wiedzy o historii Polski z lat 1918–1989 oraz edukację historyczno-patriotyczną. Kilka dni wcześniej, 22 października, podczas Ogólnopolskiego Forum Kultury Studenckiej w Lublinie, prof. Rafał Wiśniewski, dyrektor Narodowego Centrum Kultury otrzymał nagrodę specjalną Mecenasa Kultury Studenckiej" - podkreślono.

 

Narodowe Centrum Kultury jest jedną z największych instytucji kultury w Polsce, o bardzo szerokim spektrum działania. Organizuje i współorganizuje krajowe i międzynarodowe wydarzenia: festiwale, koncerty, przeglądy, konferencje. Prowadzi również działalność edukacyjną, badawczą, szkoleniową oraz wystawienniczą, m. in. zarządza galerią Kordegarda, gdzie wystawiane są prace czołowych polskich artystów.

 

NCK angażuje się także w upamiętnianie ważnych wydarzeń i ludzi kultury oraz popularyzację poprawnej polszczyzny. Działa ponadto na rzecz profesjonalizacji kadr kultury.

 

"Za pośrednictwem programów dotacyjnych i stypendialnych wspiera instytucje, organizacje i twórców kultury. Wydaje książki, gry i płyty. Produkuje filmy (w tym pionierskie projekty w technologii wirtualnej rzeczywistości). Realizuje murale i podcasty poświęcone kulturze (www.audycjekulturalne.pl)" - napisano. (PAP)

 

Autorka: Anna Kruszyńska

 

akr/ dki/

INNE ARTYKUŁY Z TEGO DZIAŁU
Kierowco uważaj na rowerzystów!

2023-04-13

Kierowco uważaj na rowerzystów!

Sezon rowerowy i motocyklowy już się rozpoczął. Coraz więcej amatorów jazdy na jednośladzie pojawia się na drogach, dlatego przypominamy kierowcom, jak powinni się zachowywać w stosunku do niechronionych uczestników ruchu drogowego.
Dla pacjentów tanio nie zawsze znaczy lepiej

2023-04-12

Dla pacjentów tanio nie zawsze znaczy lepiej

Projekt ustawy o refundacji leków i wyrobów medycznych wprowadza zapis, który daje Ministrowi Zdrowia możliwość ustalania cen na wyroby medyczne stosowane w ramach świadczenia gwarantowanego. Zdaniem lekarzy i pacjentów ograniczenie swobody wyboru wyrobów medycznych ograniczy dostęp do innowacyjnych technologii, a tym samym pogorszy bezpieczeństwo pacjentów.
Polscy przetwórcy i producenci mleka chcą zmniejszyć ich negatywny wpływ na środowisko

2023-04-12

Polscy przetwórcy i producenci mleka chcą zmniejszyć ich negatywny wpływ na środowisko

Sektor produkcji i przetwórstwa mleka – podobnie jak całe rolnictwo – stoi przed wyzwaniami wynikającymi ze zrównoważonego rozwoju i koniecznością redukowania swojego wpływu na środowisko. To nie tylko efekt wymogów stawianych przez Europejski Zielony Ład, ale i rosnących oczekiwań konsumentów. Dlatego organizacje branżowe zawiązały porozumienie, którego celem ma być wypracowanie standardów produkcji mleka łączących cele ekonomiczne i jakościowe z wymogami środowiskowymi i dbałością o etyczną stronę prowadzenia biznesu. – Chcemy zrobić coś konkretnego, pozytywnego, aby mleczarstwo i hodowla bydła mogły się przyczynić do ograniczania wpływu rolnictwa na środowisko – mówi Marcin Hydzik, prezes Związku Polskich Przetwórców Mleka. 
Przemoc wobec kobiet w ciąży ma więcej konsekwencji niż myślimy

2023-04-11

Przemoc wobec kobiet w ciąży ma więcej konsekwencji niż myślimy

Niestety, przemoc domowa względem kobiet to wcale nie rzadkość. Może przybierać różną postać - od agresji fizycznej, przez seksualną, po dręczenie psychiczne. Jeśli poddana jest jej kobieta w ciąży, konsekwencje dotyczą nie tylko jej, ale i rozwijającego się zarodka i płodu. A szkodliwa jest wszelka przemoc: i ta fizyczna, i psychiczna, i seksualna, i ekonomiczna. Dowiedz się więcej.
Kultura jazdy samochodem – co trzeba wiedzieć?

2023-04-11

Kultura jazdy samochodem – co trzeba wiedzieć?

Poruszanie się samochodem po drodze wymaga od wszystkich uczestników ruchu drogowego stosowania się do przepisów, aby zachować bezpieczeństwo. Kierowcy często zapominają o tym, że nie są sami na drodze i nie stosują się do podstawowych zasad bezpieczeństwa oraz życzliwości i uprzejmości.
Pracodawcy z nowymi licznymi obowiązkami dotyczącymi pracy zdalnej

2023-04-10

Pracodawcy z nowymi licznymi obowiązkami dotyczącymi pracy zdalnej

Polacy polubili pracę zdalną. Jak wynika z badania firmy ADP „People at Work 2022: A Global Workforce View”, ponad 41 proc. pracowników w wieku 34–44 lata twierdzi, że praca wykonywana z domu ułatwia im funkcjonowanie. Blisko 39 proc. badanych Polaków przyznaje, że ułatwia ona bycie pracującym rodzicem. Wchodzące właśnie w życie zmiany w Kodeksie pracy uregulują kwestię pracy zdalnej, wprowadzając jednocześnie szereg obowiązków po stronie pracodawcy i pracownika.
Nie wystarczy odpowiednie menu

2023-04-10

Nie wystarczy odpowiednie menu

Zjedzenie dosłownie szczypty mąki żytniej czy pszennej wystarczy, by osoba cierpiąca na celiakię doznała przykrych dolegliwości. Jeśli przy wielkanocnym stole ma zasiąść gość, który musi być na diecie bezglutenowej, warto wiedzieć, że ważne jest nie tylko skomponowanie menu bez glutenu, ale i zadbanie, by potrawy z niego nie sąsiadowały bezpośrednio z tymi z glutenem. Dowiedz się więcej.
Polacy częściej szukają wakacji poza sezonem

2023-04-04

Polacy częściej szukają wakacji poza sezonem

Im więcej informacji o recesji i inflacji, tym większe zainteresowanie podróżami zagranicznymi – taki przewrotny wniosek można wysnuć z raportu Polskiej Izby Turystyki i multiagentów: Wakacje.pl, Travelplanet.pl i Fly.pl. Z analizy rezerwacji w sezonie zimowym wynika, że popyt na wyjazdy nie osłabł nawet mimo wzrostu kosztów podróżowania, który oscyluje wokół stopy inflacji. Eksperci oceniają, że w kolejnych miesiącach także nie spodziewają się spowolnienia w sprzedaży, co najwyżej Polacy częściej będą szukać atrakcyjnych cenowo okazji poza sezonem.
Czy kryzys gospodarczy odbił się na polskim rynku pracy?

2023-04-03

Czy kryzys gospodarczy odbił się na polskim rynku pracy?

Główny Urząd Statystyczny przedstawił dane dotyczące bezrobocia w 2022 roku. Wskaźnik stopy bezrobocia w grudniu ubiegłego roku wyniósł 5,2% (wobec 5,4% w grudniu 2021 r.). Kryzys gospodarczy wywarł jednak znaczący wpływ na nastroje panujące wśród pracowników. Ponadto jego konsekwencje mogą mocno dać się we znaki Polakom w 2023 roku. Jak będzie wyglądać sytuacja na rynku pracy?
Rok po zmianie systemu rozliczeń fotowoltaika wciąż na fali wzrostowej

2023-04-02

Rok po zmianie systemu rozliczeń fotowoltaika wciąż na fali wzrostowej

W kwietniu br. minie rok, odkąd zmieniły się zasady rozliczania nowych prosumentów za energię z przydomowych instalacji fotowoltaicznych przekazywaną do sieci i z niej pobieraną. – Sytuacja cenowa i geopolityczna powodują, że mimo zmiany tego systemu rozliczeń odbiorcy wciąż sięgają po fotowoltaikę – mówi Dominika Taranko, dyrektorka Forum Energii i Klimatu w Związku Przedsiębiorców i Pracodawców. Jak wskazuje, firmy i inwestorów indywidualnych do takich inwestycji skłania niestabilna sytuacja na rynku energii i rosnące ceny prądu. Coraz większym problemem jest jednak niewystarczająca przepustowość krajowych sieci elektroenergetycznych, a w efekcie – rosnąca liczba decyzji odmownych dotyczących przyłączenia do nich instalacji PV.