Wideo marketing, a budowanie wizerunku marki

Ocena:

0/5 | 0 głosów

Wideo to jeden z najważniejszych elementów współczesnego marketingu internetowego. Bez względu na to, czy przyjmuje formę viralowych filmików, chwytliwych animacji czy rozbudowanych vlogów - jego rolę w budowaniu wizerunku marki ciężko jest przecenić. Dzięki formie wideo możesz dotrzeć do odbiorców ze zwięzłym, czytelnym i atrakcyjnym przekazem. Zobacz, co możesz zrobić, aby wykorzystać potencjał wideo marketingu w budowaniu wizerunku swojej marki.

źródło: PAP MediaRoom

Większość ludzi to wzrokowcy

Wedle powszechnie dostępnych statystyk ponad połowa internautów ogląda wideo codziennie podczas korzystania z Sieci. Co więcej, ok. 1/3 całej aktywności online skupia się właśnie na materiałach audiowizualnych. Wystarczy połączyć te dane to z ogólnoprzyjętym założeniem, że 65% całej populacji stanowią wzrokowcy, aby uzyskać jasny i klarowny kierunek działania. Chcesz, aby Twoja marka zaistniała w świadomości jak największego grona odbiorców? Musisz podjąć działania z zakresu wideo content marketingu.

 

Zbuduj więź z odbiorcami przy pomocy wideo

Wideo nie tylko skuteczniej trafia do odbiorców niż inne formy promocji marki. Ten sposób komunikacji wzbudza także większe zaufanie i zaangażowanie potencjalnych klientów. Jak pokazują dane, aż 84% klientów decyduje się na zakup produktu lub usługi po zapoznaniu się z materiałem wideo danej marki. Umiejętnie wykorzystując wideo content marketing, skrócisz dystans i wzbudzisz w odbiorcy określone emocje oraz reakcje. Pamiętaj jednak, aby tworząc treści wideo stawiać na wiarygodny i spójny przekaz. Twoje działania powinny korespondować z ogólną strategią marketingową i komunikacyjną marki.

Budowanie wizerunku marki poprzez wideo marketing powinno być działaniem przemyślanym i odgórnie zaplanowanym. Zanim zaczniesz korzystać z tego narzędzia, zadaj sobie kilku fundamentalnych pytań:
•    jak chcesz, aby Twoja marka była odbierana przez ludzi?
•    jaki kierunek rozwoju marki Cię interesuje?
•    jak wyglądała Twoja dotychczasowa strategia marketingowa?
•    w jaki sposób komunikujesz się z odbiorcami?

Jeśli rzetelnie odpowiesz na powyższe pytania, znacznie łatwiej będzie Ci wdrożyć skuteczne działania z zakresu wideo content marketingu. Świadomość celu, zrozumienie potrzeb odbiorców i spójny przekaz to klucz do zbudowania wizerunku silnej, godnej zaufania marki. Wideo marketing to narzędzie, które ułatwia przekazywania określonych emocji. Forma audiowizualna pozwala oddziaływać na wiele zmysłów jednocześnie. Poza czytelną i skondensowaną treścią ważna jest także kolorystyka, dynamika ujęć czy muzyka użyta w filmie. Ważne, aby wideo nie było nachalną promocją samej marki. Skup się na emocjach, które wywołuje Twój produkt czy usługa i dopiero na ich kanwie stwórz narracje odwołująca się do wartości marki - jeżeli potrzebujesz konsultacji w tej sprawie to skorzystaj z pomocy profesjonalnej agencji wideo marketingu Kohai.

 

Jak dobrać odpowiednią formę wideo do profilu marki?

W zależności od profilu marki i branży, w której się poruszasz, możesz wykorzystać następujące formy wideo marketingu do budowania wizerunku marki:
•    prezentacje produktów,
•    vlogi edukacyjne,
•    filmy przybliżające historię, cele i wartości marki,
•    tutoriale, które ułatwią odbiorcom korzystanie z produktu,
•    filmy poradnikowe,
•    animacje,
•    transmisje na żywo,
•    wywiady z ludźmi związanymi z Twoją branżą lub marką,
•    filmy promocyjne.

Wielką siłą dzisiejszego wideo marketingu jest udostępnienia materiałów przez użytkowników. Jeśli Twój film spodoba się odbiorcom, możesz liczyć na to, że podzielą się nim ze znajomymi, udostępniając wideo na swoich profilach w social mediach. Materiały tworzone w ramach wideo marketingu możesz umieszczać bezpośrednio na Instagramie, Facebooku czy Tik Toku. W przypadku publikacji rozbudowanych vlogów warto posiadać konto firmowe na YouTube.

 

Era Tik-Toka i Instagrama

Ze względu na rosnącą z dnia na dzień popularność mediów społecznościowych, a w szczególności Tik-Toka, warto pochylić się nad zwięzłymi, chwytliwymi materiałami wideo. Stories na Instagramie czy krótkie filmiki na Tik-Toku święcą triumfy, a dzięki możliwości ich swobodnego udostępniania materiały trafiają do milionów odbiorców na całym świecie. Wykorzystaj potencjał virali w budowaniu wizerunku silnej marki.

Więcej na: https://kohai.pl

 

Źródło informacji: Kohai

Źródło: PAP MediaRoom

INNE ARTYKUŁY Z TEGO DZIAŁU
Kierowco uważaj na rowerzystów!

2023-04-13

Kierowco uważaj na rowerzystów!

Sezon rowerowy i motocyklowy już się rozpoczął. Coraz więcej amatorów jazdy na jednośladzie pojawia się na drogach, dlatego przypominamy kierowcom, jak powinni się zachowywać w stosunku do niechronionych uczestników ruchu drogowego.
Dla pacjentów tanio nie zawsze znaczy lepiej

2023-04-12

Dla pacjentów tanio nie zawsze znaczy lepiej

Projekt ustawy o refundacji leków i wyrobów medycznych wprowadza zapis, który daje Ministrowi Zdrowia możliwość ustalania cen na wyroby medyczne stosowane w ramach świadczenia gwarantowanego. Zdaniem lekarzy i pacjentów ograniczenie swobody wyboru wyrobów medycznych ograniczy dostęp do innowacyjnych technologii, a tym samym pogorszy bezpieczeństwo pacjentów.
Polscy przetwórcy i producenci mleka chcą zmniejszyć ich negatywny wpływ na środowisko

2023-04-12

Polscy przetwórcy i producenci mleka chcą zmniejszyć ich negatywny wpływ na środowisko

Sektor produkcji i przetwórstwa mleka – podobnie jak całe rolnictwo – stoi przed wyzwaniami wynikającymi ze zrównoważonego rozwoju i koniecznością redukowania swojego wpływu na środowisko. To nie tylko efekt wymogów stawianych przez Europejski Zielony Ład, ale i rosnących oczekiwań konsumentów. Dlatego organizacje branżowe zawiązały porozumienie, którego celem ma być wypracowanie standardów produkcji mleka łączących cele ekonomiczne i jakościowe z wymogami środowiskowymi i dbałością o etyczną stronę prowadzenia biznesu. – Chcemy zrobić coś konkretnego, pozytywnego, aby mleczarstwo i hodowla bydła mogły się przyczynić do ograniczania wpływu rolnictwa na środowisko – mówi Marcin Hydzik, prezes Związku Polskich Przetwórców Mleka. 
Przemoc wobec kobiet w ciąży ma więcej konsekwencji niż myślimy

2023-04-11

Przemoc wobec kobiet w ciąży ma więcej konsekwencji niż myślimy

Niestety, przemoc domowa względem kobiet to wcale nie rzadkość. Może przybierać różną postać - od agresji fizycznej, przez seksualną, po dręczenie psychiczne. Jeśli poddana jest jej kobieta w ciąży, konsekwencje dotyczą nie tylko jej, ale i rozwijającego się zarodka i płodu. A szkodliwa jest wszelka przemoc: i ta fizyczna, i psychiczna, i seksualna, i ekonomiczna. Dowiedz się więcej.
Kultura jazdy samochodem – co trzeba wiedzieć?

2023-04-11

Kultura jazdy samochodem – co trzeba wiedzieć?

Poruszanie się samochodem po drodze wymaga od wszystkich uczestników ruchu drogowego stosowania się do przepisów, aby zachować bezpieczeństwo. Kierowcy często zapominają o tym, że nie są sami na drodze i nie stosują się do podstawowych zasad bezpieczeństwa oraz życzliwości i uprzejmości.
Pracodawcy z nowymi licznymi obowiązkami dotyczącymi pracy zdalnej

2023-04-10

Pracodawcy z nowymi licznymi obowiązkami dotyczącymi pracy zdalnej

Polacy polubili pracę zdalną. Jak wynika z badania firmy ADP „People at Work 2022: A Global Workforce View”, ponad 41 proc. pracowników w wieku 34–44 lata twierdzi, że praca wykonywana z domu ułatwia im funkcjonowanie. Blisko 39 proc. badanych Polaków przyznaje, że ułatwia ona bycie pracującym rodzicem. Wchodzące właśnie w życie zmiany w Kodeksie pracy uregulują kwestię pracy zdalnej, wprowadzając jednocześnie szereg obowiązków po stronie pracodawcy i pracownika.
Nie wystarczy odpowiednie menu

2023-04-10

Nie wystarczy odpowiednie menu

Zjedzenie dosłownie szczypty mąki żytniej czy pszennej wystarczy, by osoba cierpiąca na celiakię doznała przykrych dolegliwości. Jeśli przy wielkanocnym stole ma zasiąść gość, który musi być na diecie bezglutenowej, warto wiedzieć, że ważne jest nie tylko skomponowanie menu bez glutenu, ale i zadbanie, by potrawy z niego nie sąsiadowały bezpośrednio z tymi z glutenem. Dowiedz się więcej.
Polacy częściej szukają wakacji poza sezonem

2023-04-04

Polacy częściej szukają wakacji poza sezonem

Im więcej informacji o recesji i inflacji, tym większe zainteresowanie podróżami zagranicznymi – taki przewrotny wniosek można wysnuć z raportu Polskiej Izby Turystyki i multiagentów: Wakacje.pl, Travelplanet.pl i Fly.pl. Z analizy rezerwacji w sezonie zimowym wynika, że popyt na wyjazdy nie osłabł nawet mimo wzrostu kosztów podróżowania, który oscyluje wokół stopy inflacji. Eksperci oceniają, że w kolejnych miesiącach także nie spodziewają się spowolnienia w sprzedaży, co najwyżej Polacy częściej będą szukać atrakcyjnych cenowo okazji poza sezonem.
Czy kryzys gospodarczy odbił się na polskim rynku pracy?

2023-04-03

Czy kryzys gospodarczy odbił się na polskim rynku pracy?

Główny Urząd Statystyczny przedstawił dane dotyczące bezrobocia w 2022 roku. Wskaźnik stopy bezrobocia w grudniu ubiegłego roku wyniósł 5,2% (wobec 5,4% w grudniu 2021 r.). Kryzys gospodarczy wywarł jednak znaczący wpływ na nastroje panujące wśród pracowników. Ponadto jego konsekwencje mogą mocno dać się we znaki Polakom w 2023 roku. Jak będzie wyglądać sytuacja na rynku pracy?
Rok po zmianie systemu rozliczeń fotowoltaika wciąż na fali wzrostowej

2023-04-02

Rok po zmianie systemu rozliczeń fotowoltaika wciąż na fali wzrostowej

W kwietniu br. minie rok, odkąd zmieniły się zasady rozliczania nowych prosumentów za energię z przydomowych instalacji fotowoltaicznych przekazywaną do sieci i z niej pobieraną. – Sytuacja cenowa i geopolityczna powodują, że mimo zmiany tego systemu rozliczeń odbiorcy wciąż sięgają po fotowoltaikę – mówi Dominika Taranko, dyrektorka Forum Energii i Klimatu w Związku Przedsiębiorców i Pracodawców. Jak wskazuje, firmy i inwestorów indywidualnych do takich inwestycji skłania niestabilna sytuacja na rynku energii i rosnące ceny prądu. Coraz większym problemem jest jednak niewystarczająca przepustowość krajowych sieci elektroenergetycznych, a w efekcie – rosnąca liczba decyzji odmownych dotyczących przyłączenia do nich instalacji PV.